sobota, 25 lipca 2015

Kawa frappe

kawa, kawa frappe, kuchnia grecka, coffee, kuchnia ilony, przepis, recipe, kawa po grecku, kawa mrozona, ice coffee


Tą kawą dawno temu poczęstowała mnie koleżanka. Od razu wzięłam od niej przepis i od tamtej pory raczę się nią w upalne dni. Jest wręcz doskonała i choć przyznaję, że nie słodzę kawy jest kilka wersji tego trunku, które na słodko wypiję i to właśnie jest jedna z nich. Ten luksus pochodzi z Grecji, a teraz gości w moim ogrodzie i zostanie tam na długo.


Kawa frappe
Potrzebne będą:

  • 2 łyżeczki cukru trzcinowego
  • 3 kostki lodu
  • 2 łyżeczki kawy rozpuszczalnej
  • 150 ml mleka 3,2%
  • 150 ml zimnej wody

Do shakera wrzucamy kostki lodu, cukier i kawę, zalewamy mlekiem i ubijamy, aż powstanie duża ilość piany. ** Do wysokiej szklanki lub butelki przelewamy ubitą pianę mleczną i bardzo delikatnie całość uzupełniamy wodą. Jednym ruchem mieszamy, dokładamy kostkę lodu i podajemy.

Moja rada:
** Kiedy lód przestanie obijać się o ścianki shakera, znaczy, że mamy dobrze ubite mleko.
** Jeżeli nie mamy shakera możemy użyć słoika lub ubić mleko za pomocą miksera.
** Kawa frappe powinna mieć około 3-4 cm piankę.

Musicie wypróbować. Banalnie prosta, doskonała w roli deseru, a do tego orzeźwia kiedy upały. Polecam inne kawy i napoje na gorące oraz zimne dni. Mam nadzieję, że kawę frappe pokochacie tak jak ja. 
Ściskam Ilona ♥

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz