piątek, 27 listopada 2015

Domowa ricotta


Niestety coraz rzadziej zdarza mi się oglądać telewizję, o programach kulinarnych nie wspominając. Na szczęście mój synek, jako bobas wyciszał się przy najlepszych, światowych szefach kuchnia, więc nawet jak teraz włączę, nie krzyczy na pół domu " nie, to nie!!" Tylko przysiada się i ogląda z zaciekawieniem.
Dzisiejszy przepis jest z programu Iny Garten, choć przypuszczam, ze proporcje pomieszałam, jak jak zawsze nie zapisałam. Podam swoje :) Ale smak cudowny.


Domowa ricotta
Potrzebne będą:
  • 1 l mleka świeżego, tłustego (NIE UHT)
  • 100 ml śmietanki 30 %
  • 2 łyżki octu
  • szczypta soli

Mleko ze śmietanką gotujemy i doprowadzamy do wrzenia. Kiedy zacznie się podnosić, zmniejszamy gaz do minimum, solimy do smaku, dolewamy ocet i mieszając czekamy, aż wytrąci się serwatka. Gotujemy jeszcze 3 minuty delikatnie mieszając, wytrącając grudki serka. Wyłączamy gaz, odstawiamy do ostygnięcia.
W tym czasie sitko wykładamy potrójnie złożoną gazą lub pieluszką tetrową ** i przelewamy nasz serek. Odkładamy do całkowitego odsączenia.
Ja wieszam serek nad zlewem nawet na całą noc. Podajemy na słodko lub wytrawnie.
Moja rada:
** Jeżeli używamy tetrowej pieluszki, należy pamiętać, że przed pierwszym użyciem powinno, się wyparzyć i używać tylko do celów serowarskich.
Na rynku są również dostępne specjalnie do tego celu przeznaczone chusty serowarskie.

Polecam ten przepis. Taki serek jest cudowny na kanapki. Z tego składu wychodzi około 250 g ricotty.

Ściskam Ilona ♥

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz