czwartek, 27 grudnia 2012

Sernik bez cukru

Niestety na pewien czas muszę odstawić słodycze... Wszystko byłoby dobrze, gdyby nie Święta i ciasto apostolskie, którego przepisu jeszcze nie posiadam, ale jest robione tylko ten jeden raz w roku. Niestety nie zaznałam tej przyjemności.
Nie chciałam jednak siedzieć przy herbatce i patrzeć na całą rodzinkę z zazdrością, więc wyszukałam w sieci przepisu na ciasto bez cukru i dzięki Flusso  miałam czym wypełnić talerzyk. Dziękuję i pozdrawiam.
Może komuś się przyda...




Sernik bez cukru
Składniki:
Masa
  • 70 dkg chudego twarogu
  • 3 jajka
  • płaska łyżeczka stewi
  • płaska łyżeczka proszku do pieczenia
  • budyń bez cukru
  • ekstrakt waniliowy
Ciasto:
  • 30 dag mąki
  • 2 jajka
  • 1/4 kostki masła
  • 4 łyżki jogurtu naturalnego
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżki kakao 


Najpierw zagniatamy ciasto. Wszystkie składniki wrzucamy do miski i ugniatamy, aż wyjdzie jednolita masa. Dzielimy i 1/3 odkładamy do zamrażalnika. Pozostałą część układamy na wysmarowanej i wyłożonej papierem blasze. Podpiekamy ok 10 minut w temperaturze 180 stopni.
W tym czasie szykujemy masę. Do miski wrzucamy twaróg, dokładamy po jednym żółtku, stewię, budyń proszek do pieczenia i ekstrakt waniliowy. Ucieramy. W oddzielnej misce ubijamy na sztywną pianę białka, po czym bardzo delikatnie mieszamy z serem.
Gotową masę nakładamy na upieczony spód, zaś górę posypujemy ciastem z zamrażalnika startym na dużych oczkach.
Pieczemy 35 minut w 180 stopniach. Studzimy i zjadamy :)



Jeśli mam być szczera na kolana nie powala, tym bardziej, że kocham czekoladę i nic jej nie zastąpi. Natomiast jest to rewelacyjny zamiennik "udający" ciasto.
Zaś za 2-3 miesiące nic mnie nie powstrzyma od czekoladowej uczty.

Wszystkich pozdrawiam gorąco, życząc poświątecznego odpoczynku i zapraszam na kolejne przepisy. Będę serwowała przekąski oraz drinki na sylwestra.

Ściskam Ilona

12 komentarzy:

  1. Oj ja taki powinnam jeść, ale nie ma to jak z cukrem smakuje zupełnie inaczej. A może to kwestia przyzwyczajenia? Po drinki wpadnę, potrzebne mi przepisy z syropami owocowymi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam w mojej kuchni. Po drinki zapraszam, z syropami owocowymi, nie ma problemu, życzysz sobie alkoholowe, czy bezalkoholowe opcje??
      Pozdrawiam Ilona

      Usuń
    2. Raczej alkoholowe, ale nie pogardzę i bezalkoholowymi:)

      Usuń
  2. Bardzo ładny Ci wyszedł! Cieszę się, że przepis się przydał :) Pozdrawiam poświątecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak się cieszę, że mnie znalazłaś :) Wszystko mi zniknęło i nie miałam Twojego bloga, teraz mam i już wpisuję :) Ślicznie dziękuję i przyznaję, że nie łatwo było znaleźć ten przepis. Sernik spełnił swoją rolę, z czego baaardzo się cieszę.
      Ściskam gorąco i zapraszam częściej.

      Usuń
  3. Świetnie wygląda ten sernik:)

    OdpowiedzUsuń
  4. przecież to nie jest prawdziwa stewia tylko słodzik, który ma prawie tyle samo kalorii co cukier... i nie ma żadnych właściwości zdrowotnych, naturalna stewia nigdy nie będzie białym proszkiem. jeśli nie jesz cukru ze względu na kalorie, to dałaś się nieźle nabrać na te stewię..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Drogi Anonimie, może i masz rację. Nie znam się na tym, wiem tyle, że stewia to zielona roślinka . Na szczęście nie o kalorie chodziło <3 Ale dzięki za informacje.

      Usuń
  5. W tym przepisie na ciasto to na pewno 3 dkg mąki a nie 30?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście :) Dziękuję za zwrócenie uwagi. Przepis poprawiony.

      Usuń