piątek, 2 sierpnia 2013

Serowe crostini z pomidorami



Dzisiaj piękne słońce. Zioła obficie rosnące na tarasie niesamowicie pachną, szaleństwo zmysłów. Dlaczego to nie może trwać wiecznie. Do tego w telewizji leci mój ulubiony program wypełniony przepisami kuchni włoskiej. Zakochałam się! Od zawsze moim marzeniem jest domek w Toskanii, nawet nie wiem dlaczego... dziwne. Zakochałam się w tej kuchni włoskiej, zakochałam się w widokach i architekturze... Postanowiłam... zbieram na wycieczkę do tego kraju. Aby stworzyć sobie namiastkę szczęścia, na tarasie z pyszną kawą (od której jestem z całą pewnością uzależniona, odurzona zapachem ziół zajadam się pysznymi serowymi crostini z pomidorkiem prosto z mojego ogrodu. Mniam... Przygotujcie się na troszkę przepisów z tej części świata.


Serowe crostini z pomidorami
Potrzebne będą:

  • bułka typu ciabatta 
  • cienkie plastry żółtego sera 
  • pomidory
  • świeża bazylia
  • oliwa z oliwek
  • sól morska gruboziarnista
Bułkę kroimy na kromki grubości 1-1,5 cm. Pomidory kroimy w dużą kostkę, usuwając ziarna i układamy na pieczywie. Solimy, posypujemy posiekanymi listkami bazylii i delikatnie skrapiamy oliwą. Całość przykrywamy serem. Gotowe układamy na blasze wyłożonej papierem, pieczemy około 15-20 min w piekarniku nagrzanym do 180 stopni, aż grzanki będą rumiane, a ser się rozpuści.

To prosta i doskonała przekąska, ale również śniadania, a w moim przypadku nawet kolacja. Celowo nie podałam ilości składników, w moim domu zawsze jest za mało.

Idę teraz delektować się latem i zabawą w ogrodzie, chwila relaksu i dalej do pracy. 
Ściskam Wszystkich Ilona 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz