piątek, 9 sierpnia 2013

Kasza manna z jagodami

   

Kaszka manna jest doskonała. Moja mama robiła nam bardzo często, a w sezonie zawsze z jagodami. Choć i zimą w spiżarni słoiczek z czarnymi kuleczkami się znalazł.  Teraz ja robię ją swoim dzieciom, choć muszę przyznać, ale tak cichutko, że osobiście uwielbiam, więc i dzieciaki muszą się raczyć tym prostym smakołykiem.
To banalnie łatwe danie i niesamowicie sycące. Można podawać także jako deser, a dla łasuchów (takich jak ja) nawet na kolację.
Cóż, częstujcie się.


Kasza manna z jagodami
Potrzebne będą:

  • 2 szklanki mleka
  • 5 łyżek kaszy manny 
  • 2 łyżki cukru
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego 
sos jagodowy
  • 1 szklanka jagód
  • 2 łyżki cukru
  • 1/4 szklanki wody
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
Mleko wlewamy do garnka, odlewamy około 1/4 do szklanki, pozostałe gotujemy. Kaszę mannę rozrabiamy w odłożonym mleku, dosypujemy cukier, ekstrakt i całość wlewamy do gotującego się mleka. Cały czas mieszając, gotujemy, aż kasza zgęstnieje. Gotową przelewamy do miseczek i podajemy z gorącym sosem jagodowym. 
Sos:
3/4 jagód wraz z cukrem gotujemy, aż puszczą sok, a cukier się rozpuści. Następnie w 1/4 szklanki wody rozpuszczamy mąkę ziemniaczaną i zagęszczamy nią sok z jagód. Do gotowego sosu dosypujemy pozostawione świeże jagody.

Prawda, że proste danie? Ciekawa jestem jak Wy podajecie swoją kaszę. Piszcie koniecznie. 
Ściskam Ilona


2 komentarze:

  1. Ja zimną kroję w kosteczkę, jesli przypadkiem coś zostanie, i mam do rosołu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To super pomysl. Tak robil moj dziadek, choc sama tego nie praktykuje. Dziekuje za wizyte.

      Usuń