środa, 14 sierpnia 2013

Majonez domowy



Nic nie sprawia mi takiej przyjemności w deszczowe dni jak pichcenie. Wpadłam na pomysł przygotowania prezentu urodzinowego dla mojej serdecznej koleżanki, która sama kocha gotowanie, ale obecnie kompletnie nie ma czasu na eksperymenty kulinarne. "Smaczna paczka" zawsze sprawiała jej największą radość. W pudełeczku między innymi znalazł się delikatny, domowy majonez z całego jajka. Rano przyjechała pani z jajeczkami od szczęśliwych kurek i ten własnie smakołyk przyszedł mi do głowy. Poszukałam w wszechwiedzącym internecie przepisu, trochę dodałam, trochę odjęłam i powstał majonez . 
A na dodatek ten przepis będzie jednym z kilku na wytrawne smarowidła w naszej gazetce "Pasje i Smaki", który już wkrótce pojawi się w sieci.


Domowy majonez
Potrzebne będą:
  • 1 całe jajko
  • 1 łyżeczka musztardy
  • szczypta soli 
  • 1/2 łyżeczki cukru pudru
  • 1 łyżeczka musztardy (tu przepis)
  • 1 szklanka oleju rzepakowego (250 ml)*

Jajko wyparzamy, następnie wbijamy całe do pojemnika i ubijamy. Kiedy podwoi swoją objętość dokładamy musztardę, sól, cukier i kurkumę, ponownie miksujemy. Na koniec powoli dolewamy olej. Małym strumieniem i w odstępach nie przerywając miksowania. Dzięki olejowi nasz majonez gęstnieje. 
*Chcąc uzyskać bardzo gęsty, nadający się do dekoracji dolewamy więcej oleju.
Gotowy majonez przekładamy do słoiczka i przechowujemy w lodówce maksymalnie 5 dni, znika po 2.

Prawda, że proste. I muszę powiedzieć, że smak takiego majonezu jest niesamowity. Musztardę zrobiłam sama, więc wiem, że mój majonez jest bez wstrętnej i zbędnej chemii. Genialne.

Ania z pewnością się ucieszy.
A teraz zrobię sobie kawę i zabieram się do pracy przy czasopiśmie :)
Ściskam Ilona 



2 komentarze:

  1. raz robiłem swoj majonez na sokuz cytryny , wyszedł taki sobie , inna sprawa że poprzeczke mam podniesioną wysoko bo u mnie w domu jadłem przeważnie kielecki.
    zaskoczyło mnie że użyłaś całe jajko , w przepisach piszą że tylko żółtko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To fakt, majonez robi się na żółtkach, ale zawsze miałam problem, co zrobić z białkami, ile można bezy jeść... heh, więc zrobiłam ten i przyznam, wyszedł super. Wypróbuj ten przepis. Mam nadzieję, że zasmakuje jak w mojej rodzinie. Pozdrawiam

      Usuń