piątek, 2 października 2015

Chrupkie pieczywo z ziarnem konopi



Moje dziecko uwielbia chrupać pieczywo, ryżowe krążki, grissini. Większość robię sama, ale przyznaję, że zbyt często zdarza mi się kupować te smakołyki :) Cóż... każdy ma jakieś grzechy i nikt nie jest doskonały. Któregoś dnia, siedząc przy komputerze z kawą i przeglądając ulubione strony natknęłam się na świetny przepis na chrupkie pieczywo u dziewczyn ze Smakowitego Chleba   i postanowiłam zrobić. Oczywiście zbyt pięknym byłoby, gdybym wszystkie składniki miała w domu haha, na szczęście mogłam je zastąpić innymi.


Chrupkie pieczywo z ziarnem konopi
Potrzebne będą:

  • 100 g mąki pszennej pełnoziarnistej
  • 200 g mąki pszennej
  • 40 ml oleju rzepakowego tłoczonego na zimno
  • 50 g ziaren konopi
  • 30 g sezamu
  • 150 ml wody
  • 1/2 łyżeczki cukru
  • szczypta soli

Mąkę, ziarna, cukier i sól mieszamy ze sobą w misce. Następnie dolewamy olej i stopniowo wodę, wyrabiając ciasto** Kiedy osiągniemy odpowiednią konsystencję ciasta, wałkujemy delikatnie podsypując mąką i wycinamy prostokąty. Układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia.
Pieczemy w 180 stopniach około 30  minut. Chlebki muszą się ładnie zarumienić.

Moja rada:
** Wodę dolewamy stopniowo, ponieważ ciasto nie może być zbyt kleiste. Musi mieć konsystencję idealną do wałkowania.

Muszę przyznać, że chlebek niesamowity. Idealny też dla osób, które często są w rozjazdach i mają problem z regularnym odżywianiem. Teraz już nie ma wymówek :) pieczemy i do torebki.
Ściskam Ilona ♥

2 komentarze: