niedziela, 18 listopada 2012

Murzynek z mirabelką

Mojego murzynka robię na wiele sposobów. Ten przepis dostałam od mamy i jest hitem na każdej imprezie domowej. Często wykonywany na prośbę znajomych.
 W maminej wersji oryginalnej jest z kremem z kaszą manną, ale to innym razem. Dzisiaj z kwaskowatym dżemem mirabelkowym. Mniam.




Murzynek z mirabelką

Ciasto:
  • 1i1/2 szklanki cukru
  • 2 szklanki mąki
  • 3 jaja
  • 1/2 kostki palmy Kasi
  • 1/2 szklanki mleka
  • 1 łyżka ekstraktu waniliowego
  • 2 pełne łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżki kakao dobrej jakości


Cukier i palmę dobrze ukręcamy, dodajemy po jednym jajku. Następnie wrzucamy pozostałe składniki i wszytko dokładnie mieszamy, ( mleko i kakao najlepiej wrzucić na samym końcu).
Gotową masę wlewamy do wcześniej przygotowanej formy i pieczemy ok 45 min w 180 stopniach. 

Gotowe i wystudzone ciasto kroimy na pół i nasączamy. Ja stosuję mocno rozwodnionego koniaku. Na wilgotne ciasto nakładamy kwaskowaty dżem mirabelkowy, oczywiście własnej roboty;) nakładamy górną część i całość obsypujemy cukrem pudrem.

Ciekawostka:
Kiedy szykuję ciasto kładę na paterę podłużne kawałki papieru do pieczenia( wąskie paski łatwiej wyciągnąć) . Po skończeniu wszelakich dekoracji wyciągam papier i talerz jest czysty. Świetna sprawa, polecam.

To teraz kawka i miłego, słodkiego dnia wieczoru życzę.
Ilona

6 komentarzy:

  1. oj mniam, mniam, a mi się chce słodkiego :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Zrób - proste i smaczne, a jak nie chcesz zrobić, mów zaproszę Cię na kawusię :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Z mirabelką jeszcze nie próbowałam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie zrób... delikatna słodycz z kwaskowatym owocem. Ja uwielbiam takie połączenie.

      Usuń
  4. Opycha.Polecam powidła z mirabelki dostępne na www.anielskieprzysmaki.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Dżemy, powidła i inne przetwory robię sama. Mam własne owoce i szkoda byłoby ich nie wykorzystać.

      Usuń