środa, 20 marca 2013

Likier kawowy




Pyszny, słodki i dla dorosłych. Doskonały deserek i jako prezent dla najbliższych.
Jest idealny na wszystkie okazje, na każde święto, a na Boże Narodzenie, dodatkowo uszlachetniam go korzenną nutką.
Likier kawowy, bo o nim mowa. Prosty i szybki do wykonania. I nie trzeba czekać miesiącami na efekt końcowy.
Nie będę się rozpisywała... Musicie go spróbować.


Likier kawowy
Potrzebne będą:

  • 1 puszka mleka skondensowanego (niesłodzonego)
  • 3/4 szklanki cukru
  • 1 łyżka ekstraktu waniliowego 
  • 3 łyżeczki kawy rozpuszczalnej
  • 1/2 szklanki spirytusu lub 2/3 szklanki wódki *

    opcjonalnie
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 1-2 rozgniecione ziarno kardamonu
    * z wódką wersja łagodniejsza, którą ja wykonuję
Wszystkie składniki wrzucamy do rondla i gotujemy, często mieszając. Następnie studzimy i dolewamy 1/2 szklanki spirytusu lub wódki. Rodzaj alkoholu pozostawiam do wyboru. Ja i moje koleżanki wolimy wersję light. Całość dokładnie mieszamy i przelewamy do butelki. Gotowe. 
Świetnie smakuje schłodzony, dlatego przechowuję go w lodówce.
Na zdrowie.
Ściskam Wszystkich gorąco
Ilona 






2 komentarze:

  1. POLECAM WSZYSTKIM !!!
    Osobiście troszkę zmodyfikowałem przepis:
    - 6 łyżeczek kawy
    - 2/3 szklanki spirytusu :)
    Dolałem trochę spirytusu ponieważ jak dla mnie było troszkę za słabe. Teraz jest pycha.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę, się, muszę wypróbować, Twojej modyfikacji. Zdrówko ;)

      Usuń