czwartek, 28 marca 2013

Makaron z sosem pomidorowym i szpinakiem



Nie wiem jak u Was, ale u mnie nadal nie ma wiosny. Choć słoneczko pięknie świeci, białe diabelstwo nadal rozkłada się jak kołdra w całym ogrodzie. Brrr. I choć zima jest równie piękną porą roku, to trochę przesadza i nadużywa gościnności. 
Mam nadzieję, że wiosna już za chwilę nadejdzie, bo nawet na spacery straciłam ochotę. A ptaszorki w moim ogrodzie pewnie mają dosyć suchego ziarna, ile można jeść to samo??
A w mojej kuchni -  makaron. Uwielbiam. To szybkie danie, które robię, jak nie bardzo mam czas na godzinne krzątanie się po moim ulubionym pomieszczeniu domowym. Zapraszam...


Makaron z sosem pomidorowym i szpinakiem 
Potrzebne będą:
  • opakowanie makaronu (mogą być wstążki, świderki lub pióra)
  • 2 puszki pomidorów krojonych
  • 1/2 kg mięsa mielonego
  • puszka kukurydzy
  • opakowanie młodych liści szpinaku
  • ser typu feta
  • sól, pieprz, papryka słodka- grys, 
Makaron gotujemy w osolonej wodzie, aby był pół twardy (wg instrukcji na opakowaniu). Na patelni podsmażamy mięso z przyprawami. Kiedy jest już gotowe, dokładamy dwie puszki pomidorów krojonych i puszkę kukurydzy. Po ok 10 minutach na patelnię wrzucamy ugotowany makaron i dolewamy 1/2 szklanki wody, w której owy makaron się gotował. Wszystko dokładnie mieszamy. Podsmażamy kolejne 5 min i wkładamy pokruszony ser feta i liście młodego szpinaku. Mieszamy ze sobą wszystkie składniki i gotowe. 



Uwielbiam makarony w każdej postaci. Bardzo często goszczą na moim stole. Polecam, choć z pewnością dietetyczne danie to nie jest:) Ale można korzystać z makaronów razowych, to będą zdrowsze.
Wszystkich ściskam gorąco
Ilona


2 komentarze:

  1. Uwielbiam takie obiady.
    Pięknie to wygląda.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję pięknie. Mam nadzieję, że będzie również smakował ten obiad.
      Ściskam

      Usuń