środa, 10 kwietnia 2013

Domowe hamburgery




Jak wspomniałam w jednym z moich postów (TUTAJ), robiąc ciasto na pizzę, odłożyłam kilka kulek, piekąc bułki. Ku mojemu zaskoczeniu, wyszły bardzo smaczne, więc pozostało mi dorobić całą resztę.
Ponieważ, jest to obiad złożony z trzech pyszności, postanowiłam podzielić na trzy posty, dla łatwiejszego szukania w przyszłości.
Zacznę od hamburgerów.


Domowe hamburgery
Potrzebne będą:

  • 4 bułki ( przepis na ciasto )
  • 4 pomidorki koktajlowe
  • 2 ogórki kiszone
  • 4 plastry sera żółtego
  • sos czosnkowy ( wg przepisu )
  • 1/2 kg mięsa mielonego
  • bułka tarta
  • 1 jajko
  • przyprawy: sól morska, pieprz świeżo mielony, papryka słodka grys
  • 1 ząbek czosnku
  • olej do smażenia
Mięso mielone mieszamy z jajkiem, 2-3 łyżkami bułki tartej, przyprawami i wyciśniętym ząbkiem czosnku. Formujemy spore, płaskie kotlety i smażymy na małym ogniu. Pomidorki koktajlowe i ogórki kroimy na plastry, bułkę przekrawamy na pół.
Piekarnik ustawiamy na ok 180 stopni i wkładamy w celu podgrzania, bułkę z kotletem i plastrem sera.
Po około 10 minutach wyciągamy i wkładamy pomidorki i ogórka, smarujemy pysznym sosem czosnkowym i gotowe.


Ja podaję z domowymi frytkami i pyszną sałatką z młodego szpinaku. 
Polecam i zapraszam na kolejne odsłony tego obiadu. Znajdziecie w nim przepis na frytki i sałatkę.
Mam nadzieję, że tak jak ja lubicie, fast food w wersji zdrowszej, czyli domowej :)
Ściskam Ilona


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz