piątek, 26 kwietnia 2013

Dorsz smażony z pomidorem i puree




Tak pięknie za oknem, aż żal ten czas spędzać w domu. Ubrałam młodego, wsadziłam do wózka i wybrałam się po pyszne rybki na pobliski bazarek. W sąsiednim boksie uśmiechały się do mnie warzywka, więc i tam zawitałam. Zrobione zakupy rozłożyłam na kuchennym stole, szeroko otworzyłam balkon i zabrałam się za szykowanie pysznego obiadu.


Dorsz smażony z pomidorem i puree z ziemniaków i selera
Potrzebne będą:

  • 3 średniej wielkości filety z dorsza
  • mąka
  • sól i pieprz
  • olej do smażenia
  • ok 200 g pomidorków koktajlowych
  • pęczek pietruszki
  • oliwa z oliwek
  • czubryca zielona
  • 1 kg ziemniaków
  • 1 mały seler
  • 2-3 łyżki masła
  • mleko
Ziemniaki oraz seler myjemy, obieramy i gotujemy do miękkości w lekko osolonej wodzie. Gotowe, odcedzamy wrzucamy 2-3 łyżki masła niesolonego spory chlust mleka i ugniatamy na gładką masę.
W trakcie gotowania się warzyw, myjemy dorsza, osuszamy, solimy i pieprzymy delikatnie, następnie obtaczamy w mące i smażymy na gorącej patelni z odrobiną oleju.
Pomidorki kroimy na ćwiartki, siekamy pietruszkę, posypujemy czubrycą zieloną i dokładnie mieszamy z oliwą.
Na talerzu układamy dorsza z pomidorkami i dowolną ilością puree. 
Takie proste i takie doskonałe.



Takie obiady polecam. Są pyszne, a w swojej prostocie wręcz idealne. A Wy, w jakiej postaci lubicie rybkę?? Zachęcam do rozmowy :)
Chciałam również zaprosić do polubienia mojej strony na facebooku. Zawsze można się dowiedzieć co nowego w mojej kuchni i porozmawiać.
Ściskam Ilona



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz