środa, 18 września 2013

Dżem z zielonych pomidorów



Musiałam podwiązać swoje pomidory. Oczywistym było, że połamię sporo gałęzi. Niestety tak to bywa jak się zielska nie dopilnuje. Cała masa zielonych owoców pospadała. Jakoś nie zmartwiłam się, ponieważ w planach miałam dżem z zielonych pomidorów. Jest pyszny i ciągle zadziwia swoim smakiem. Musicie go zrobić.


Dżem z zielonych pomidorów
Potrzebne będą:

  • 1 kg zielonych pomidorów
  • 1/2 kg cukru
  • sok z połowy cytryny (ja użyłam soku z mirabelki)
Pomidory myjemy i kroimy na kawałki. Podsmażamy przez chwilę, aby zmiękły i studzimy. Następnie miksujemy za pomocą blendera i ponownie wrzucamy na patelnię. Dodajemy cukier i sok, często mieszając smażymy, aż cukier się rozpuści, a sok z pomidorów odparuje i dżem zgęstnieje. Gotowy przelewamy do wyparzonych słoików, zakręcamy i studzimy do góry dnem. 
**Wieczko musi być wklęśnięte.


Musicie koniecznie wypróbować ten prosty przepis. Do tego ciepła grzaneczka i pyszna kawa. Tak rozpoczęty dzień z pewnością będzie fantastyczny.

Zapraszam Was do polubienia mojej strony na facebooku, którą znajdziecie TUTAJ, będzie mi bardzo miło oraz zachęcam gorąco do rozmowy. Ciekawa jestem z czego robicie  dżemy.
Ściskam Ilona 


5 komentarzy:

  1. Słyszałam, że jest dobry...
    Wygląda niesamowicie smacznie! :)
    Ale cały czas się zastanawiam czy mi zasmakuje?
    Pozdrawiam,
    Ilona

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli lubisz dżemy domowej roboty, tak jak ja, to jestem przekonana, że Ci zasmakuje. Koniecznie wypróbuj, możesz na początek zrobić mniejszą ilość jako test :) Polecam groąco

      Usuń
    2. Uwielbiam takie domowe dżemy!
      No cóż trzeba będzie spróbować i ocenić.
      Uściski

      Usuń
  2. najlepszy dzem jaki kiedykolwiek jadlam... sama nie zrobie ale wroce po niego :)Camilla

    OdpowiedzUsuń