czwartek, 2 kwietnia 2015

Jajko w koszulce - jak ugotować?

jajko w koszulce, gotowane jajko, wielkanoc, jajko wielkanocne



Jajko w koszulce jest znane Wszystkim, ale niewielu ono wychodzi. Jestem jedną z tych, które mają z tym problem. Wrzucenie w wir gotującej się wody żółtka, żeby zostało otoczone białkiem w moim wykonaniu graniczy z cudem. Dawno temu poznałam sposób, dzięki któremu żółtko jest tam gdzie powinno. Dzisiaj się tym sposobem podzielę, ponieważ jest to świetny sposób na podanie jajka wielkanocnego. 


Jajko w koszulce 
Do garnka wlewamy wodę, powinno być minimum 12-15 cm głębokości. Gotujemy. 
Kokilkę wykładamy folią spożywczą, pozostawiając sporo zapasu, aby zawiązać tworząc sakiewkę. 
Następnie do kokilki wlewamy pół łyżki oleju tłoczonego na zimno (lub innego tłuszczu). Jajko rozbijamy ostrożnie, żeby nie uszkodzić żółtka i wrzucamy do kokilki. Następnie wrzucamy ulubione przyprawy, Zbieramy rogi folii, delikatnie skręcamy u góry tworząc sakiewkę i wkładamy do wrzącej wody i gotujemy 3 minuty. Po tym czasie wyciągamy foliową sakiewkę i delikatnie wyjmujemy jajko. Można gotować dłużej, jajko będzie ugotowane na twardo. Lubię kiedy żółtko jest lekko ścięte. 

Można również zagotować wodę z łyżką octu. Kiedy woda zacznie wrzeć, łyżką szybko mieszamy tworząc wir. Do środka "cyklonu" wrzucamy wcześniej wbite do miseczki jajko. 

Mam nadzieję, że ten sposób ułatwi przygotowanie jajka w koszulce i częściej będziecie je podawać. Na święta wielkanocne, można podać na ulubionej sałatce z liści różnych sałat lub szpinaku. Moja ulubiona wersja to posypane paprykowym grysem i rzeżuchą. Yummy.
Ściskam Ilona ♥

2 komentarze:

  1. Czekałam na taki post a foty mega apetyczne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. A ja się rok zastanawiałam, czy go opublikować. Ściskam.

      Usuń