środa, 8 kwietnia 2015

Ciasteczka owsiane

ciastka owsiane, ciastka. recipe, kuchnia ilony, przepis na ciastka, zdrowe ciastka,



Święta już za nami. Usprawiedliwione objadanie się słodkościami minęło, jednakże chęć podjadania słodyczy pozostała. Każdy lubi odrobinę delicji, nawet osoby które są na wiecznych dietach i oczyszczaniach. Myślę, że nikomu nie zaszkodzi w tej sytuacji przemycić odrobinę zdrowia w postaci płatków owsianych, które przy okazji cukrowego spustoszenia, dokona drobinę cudów. Taką propozycją są ciasteczka owsiane mojej mamy, które znikają  zanim na dobre ostygną.


Ciasteczka owsiane
Potrzebne będą:
  • 2 i 1/2 szklanki płatków owsianych
  • 200 g palmy
  • 3/4 szklanki cukru
  • 1 jajko od szczęśliwej kurki
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • 1 szklanka mąki
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • szczypta soli
Palmę miksujemy. Kiedy będzie puszysta dodajemy cukier, następnie jajko i miksujemy. Następnie dokładamy pozostałe składniki. Kiedy uzyskamy jednolitą masę z ciasta robimy kulki i układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Przed włożeniem do piekarnika delikatnie spłaszczamy.
Pieczemy 15-17 minut w 180 stopniach C.

Muszę powiedzieć, że są bardzo smaczne i zdecydowanie zbyt rzadko je piekę. Gorąco polecam. Mam nadzieję, że przetestujecie ten przepis. A jeżeli zależy Wam na zdrowszej wersji wystarczy słowo coś wymyślę :) 
Ściskam Ilona ♥

4 komentarze:

  1. Uwielbiam wszelkiej maści ciasteczka owsiane. Twoje świetnie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również. Mam nadzieję, że moje Ci zasmakują. Ściskam

      Usuń
  2. Musze sprobowac tych ciasteczek na majowy wypad :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są świetne, mam nadzieję, że Ci zasmakują. Jutro też będę je piekła.

      Usuń