piątek, 14 czerwca 2013

Syrop z mięty





W tym roku mięta nie szaleje po ogrodzie, ku mojemu niezadowoleniu. Mimo to, mam nadzieję, że na moje potrzeby wystarczy. W razie czego, dokupię sadzonki :) Ale cóż... poczekam jeszcze, może się rozpędzi!
Co roku obrywam sporo gałązek i mrożę w papierowych torebkach, żeby mieć świeże i aromatyczne listki do herbaty. Łączę z różnymi owocami, robiąc pyszne soki na zimę, a także suszę - choć, za tą wersją nie szaleję. W tym roku postanowiłam również zrobić syrop. Szukając różnych inspiracji, znalazłam ciekawy przepis i od razu wyskoczyłam do ogrodu, po miętę.


moja inspiracja
Syrop z mięty
Potrzebne będą:
  • 2 garści świeżej mięty
  • 2 szklanki cukru
  • 1 szklanka wody
Świeże liście mięty lekko przepłukujemy pod zimną wodą i wrzucamy do garnka. Zalewamy wodą, dosypujemy cukru i gotujemy na małym ogniu. Kiedy płyn się zagotuje, czekamy, aż cukier się rozpuści i gotujemy jeszcze kilka minut i odstawiamy, aż syrop ostygnie. Następnie przelewamy przez sitko, wlewamy do wyparzonych butelek i szczelnie zamykamy.
Syrop przechowujemy w lodówce.

To świetny dodatek, do czarnej herbaty, a rozcieńczony z zimną wodą i z plastrami limonki świetnie orzeźwia w gorące dni.
Spróbujcie, ja to zrobiłam i jestem zadowolona. Małymi słoiczkami syropu obdarowałam bliskich. To bardzo miły gest - polecam. A Wy jakie macie pomysły na syrop miętowy?? Piszcie.
Ściskam Ilona







10 komentarzy:

  1. Świetny pomysł :)
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie, Kamila.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ..i smaczny. Musisz wypróbować. A teraz uciekam do Ciebie.Pozdrawiam

      Usuń
  2. Świetny pomysł z wykorzystaniem mięty.Mam miętę i może nawet starczy jej na zrobienie takiego syropu. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie, Zawsze można mięty dosadzić i ja to chyba zrobię.
      Dziękuję za odwiedziny.

      Usuń
  3. Ilonka, spróbowałam! Jest suuuuper! Można z lodem i lekkim % smakowite! K.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oooo tak, to fantastyczny pomysł, ale zostawię sobie na później hihi :)
      Ściskam

      Usuń
  4. Pani Ilono z co zrobić, żeby przechowywać nie wlodówce, a w piwnicy żeby na zime było? Wystarczy przelać do słoiczków i zapasteryzować? Czy ma Pani inny przpis mna miete na zimę?Ilepasteryzuje się syrop?Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najbardziej. Można zapasteryzować jak każdy inny sok. Około 15-20 minut po zagotowaniu się wody, następnie słoiczki przełożyć do góry nogami, d ostygnięcia. Denko słoiczka powinno się "zassać". Ja przyznaję, że częściej mrożę same liście w woreczkach papierowych. Ale syrop choć jeden słoiczek musi być <3 Miłej zabawy z miętą.

      Usuń
  5. A tak z ciekawości zapytam czy przy takiej ilości cukru syrop nie będzie za słodki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będzie okrutnie słodki, dlatego warto go dodawać w małej ilości lub rozrobić z wodą. To jest klasyczny syrop, tyle, że domowym sposobem robiony :)

      Usuń