niedziela, 10 listopada 2013

Roczek i blog czekoladowy




Dokładnie 10 listopada 2012 roku poczęstowałam Was przepisem na szybki deser i doskonałe, czekoladowe ciasto, kto nie kocha czekolady ?? :) Dzisiaj Kuchnia Ilony skończyła roczek. Jestem bardzo szczęśliwa, że jesteście ze mną, bo to właśnie dzięki Wam zbieram przepisy kulinarne na moim blogu. 
Przeglądając stare posty uśmiechałam się i przypominałam sobie jak to było. Nie miałam specjalnych planów. Kuchnia Ilony nie jest moim pierwszym blogiem, jak pewnie sporo z Was o tym wie. Nie spodziewałam się niczego szczególnego. Będąc w ciąży nie miałam czasu, ani chęci na tworzenie ręczne, jeżdżenie po różnego rodzaju jarmarkach rękodzielniczych i szykowanie prac na wystawy. Mimo, iż byłam duża i szczerze mówiąc mało systematyczna w czymkolwiek, chciałam nadal udzielać się w wirtualnym świecie. Robiąc ciasto czekoladowe zastanawiałam się, czym mogłabym się podzielić... i oto doznałam olśnienia. Jedyne w czym jestem konsekwentna, co kocham od 12 roku życia to gotowanie!!! Dlaczego na to nie wpadłam wcześniej??
To pasja której jestem wierna!
Zaczęłam więc. Po roku czasu, mogę powiedzieć, że Kuchnia Ilony się rozwinęła. Mam coraz więcej czytelników według statystyk to około 350 - 400, a zaczynałam od 10 osób :) Pamiętam jakim wielkim szokiem było dla mnie, jak po raz pierwszy zobaczyłam 11, a na drugi dzień 25 osób online na moim blogu. Byłam w takim szoku, że tak zwanego print scrina wysłałam mężowi. Hihi To była dla mnie prawdziwa motywacja. Postanowiłam się rozwijać i rozszerzać horyzonty, a to z pewnością dobrego początek. 
5 lipca 2013 wyszło pierwsze wydanie magazynu Pasje i Smaki, którego w chwili obecnej jestem redaktorem naczelnym i współpracuję z niesamowicie kreatywną grupą osób. TUTAJ możecie zobaczyć wszystkie, jak do tej pory 3 wydania. Ale spokojnie;) na początku grudnia będziecie mogli poczytać 4, zimowe wydanie. Już ponad 6000 osób czyta nasz magazyn WOW... ta liczba nadal rośnie. Dziękuję. A blog został wyświetlony ok 100 000 razy. Podwójne WOW!! Kuchnia Ilony ma również swoją stronę na facebooku, którą można polubić TUTAJ
Dzięki Wam, czytelnikom mojego bloga, zostałam zaproszona do współpracy z firmami, do współorganizowania trójmiejskich wydarzeń kulturalnych. Na spotkaniach blogerów kulinarnych oraz przez rozmowy mailowe i na portalach społecznościowych poznałam wspaniałych ludzi.
Może dla niektórych z Was to nie są spektakularne liczby, ale dla mnie z pewnością TAK.
Z tego miejsca chciałam bardzo gorąco podziękować i zaprosić na kolejne chwile spędzone z Kuchnią Ilony. A ponieważ to dla mnie szczególny dzień, to i przepis musi być wyjątkowy. Blok czekoladowy, idealny w swojej prostocie. Może nie jest to wyszukany przepis, ale z całą pewnością mój ukochany. Blok czekoladowy, to jedna z wielu radości mojego dzieciństwa i nigdy nie mogłam się jemu oprzeć. 



Blok czekoladowy
Potrzebne będą:

  • 1 kostka palmy
  • 2 szklanki cukru
  • 4 łyżki dobrej jakości kakao
  • 1/2 szklanki mleka 3,2%
  • 1/2 kg mleka w proszku
  • około 100 g herbatników
  • 2/3 szklanki ulubionych bakalii
Palmę i cukier rozpuszczamy w rondelku. Następnie wlewamy mleko i dosypujemy kakao, ciągle mieszając, gotujemy. Kiedy składniki się połączą, ściągamy rondel z gazu i stopniowo wsypujemy mleko w proszku, nie przerywając mieszania. Gdy masa czekoladowa będzie gęsta i jednolita dokładamy pokruszone herbatniki oraz bakalie, mieszamy. Formę, na przykład keksówkę, wykładamy folią spożywczą i wkładamy do niej naszą masę bardzo mocno uciskając, aby pozbyć się pęcherzyków powietrza.
Wkładamy do lodówki, schładzamy minimum godzinę. 



Jeszcze raz bardzo mocno dziękuję, a jutro... będzie torcik urodzinowy i pyszny obiad. Zaprosiłam urodzinowych gości :) A po przepis na powyższy blok i inne czekoladowe smakołyki już dzisiaj zapraszam do zimowego magazynu Pasje i Smaki. 

Ściskam wszystkich i całuję mocno
Ilona 
Ps.
Nie tylko ja go kocham :) Złapana na gorącym uczynku :) 



8 komentarzy:

  1. Gratulacje! I powodzenia w dalszym blogowaniu :)
    A blok wygląda ogromnie kusząco :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, mam nadzieję, że nie zawiodę.
      A blok polecam. Najlepszy ;)

      Usuń
  2. Kolejnych 100 lat blogowania! :)))
    Blok uwielbiam, smak mojego dzieciństwa... :)
    Uściski,
    Ilona

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) A blok musisz zrobić... dzieciństwo zdecydowanie trzeba kontynuować :) Dziękuję za odwiedziny i pozdrawiam

      Usuń
  3. Gratulacje! życzę sukcesów, mnóstwo pysznych przepisów, kolejnych lat blogowania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ślicznie za wizytę i życzenia :) Oby się spełniły.

      Usuń
  4. Przesłodko to wygląda! Pamiętam jak mama robiła co niedziela zawsze jakieś słodki i co jakiś czas takie ciasto było :D

    OdpowiedzUsuń