środa, 20 listopada 2013

Przyprawa piernikowa



W najbliższym czasie będę wpadała tutaj na chwilę starając się wrzucić jak najwięcej przepisów. Słowa wstępu będą mocno okrojone, ponieważ oprócz pichcenia w kuchni, tworzenia kartek świątecznych, szykowania najnowszego numeru magazynu i mycia podłogi... nic się u mnie nie dzieje ciekawego. 
W domu wesoło, ponieważ maleństwo zaczęło uprawiać wspinaczkę ekstremalną połączoną z polerowaniem pakietu, więc jak się domyślacie, oczy mam umiejscowione dookoła głowy.
Powoli zaczynam dzielić się z Wami przepisami świątecznymi.  Dzisiaj przyprawa piernikowa. Kiedyś kupowałam gotową, ale od dawna robię sama i zdecydowanie wolę tą wersję.

Przyprawa piernikowa
Potrzebne będą:
  • 5 łyżek cynamonu
  • 2 łyżeczka kardamonu
  • 1 łyżeczka goździków
  • 1,5 łyżeczki imbiru 
  • 1,5 łyżeczka gałki muszkatołowej
  • pół łyżeczki anyżu
  • pół łyżeczki pieprzu kolorowego
  • pół łyżeczki ziela angielskiego
Powyższe proporcje dotyczą przypraw mielonych. Można zakupić gotowe lub samodzielnie zmielić przy pomocy młynka albo tradycyjnego moździerza. 
Wszystkie przyprawy dokładnie ze sobą łączymy. Przechowujemy w szczelnie zamkniętym pojemniku i suchym miejscu. 


Ciekawa jestem, czy u Was też już pachnie świętami. Czekam na Wasze komentarze.
Wypatrujcie również nowego numeru Pasje i Smaki. Znajdziecie tam przepis na przyprawę piernikową, ale również wiele ciekawych pomysłów na prezenty, smaczne potrawy i ... sami zobaczcie już 4 grudnia.
Ściskam Ilona




4 komentarze:

  1. Z wielką chęcią wypróbuję tej mieszanki... jak tylko zaopatrzę się we wszystkie składniki. W końcu niedługo nadejdzie czas świąt, który zawsze kojarzy mi się zapachem piernika i pomarańczy :).
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam. Własna przyprawa to zawsze większa satysfakcja.
      Dziękuję za odwiedziny i pozdrawiam

      Usuń
  2. Witam.juz czuje zapach tej przyprawy...swiateczny. Nigdy sama nie robilam ale zawsze marzyly mi sie moje wlasne przyprawy. Zainspirowalas mnie...od teraz zaczynam robic sama. Dziekuje. Camilla

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Strasznie mi miło. A przyprawy warto mieszać samodzielnie. Zacznij od piernikowej, święta już wkrótce i nie ma na co czekać. Zapach jest nieziemski, a kompozycje zawsze możesz pod swoją nutkę mieszać :)
      ściskam

      Usuń