poniedziałek, 3 marca 2014

Pancake day


4 marca 2014 roku, we wtorek świętujemy??? PANCAKE DAY - czyli wciągamy amerykańskie naleśniki na śniadanie, obiad i kolację. Podajemy na słodko i słono. Dla mnie bomba :) Uwielbiam placki, naleśniki, pankejksy czy jak kto tam je lubi nazywać. Zasada jest prosta, życie urozmaicam dodatkami. Mąż kocha z syropem klonowym ja uwielbiam z sosem kajmakowym, ale polecę dzisiaj z kremem pomarańczowym Orange Curd. Przepis znajdziecie TU.
Przepis ten dedykuję Kamili - bo to ona przypomniała mi o naleśnikowym dniu <3


Pancakes
Potrzebne będą:
  • 2 szklanki mąki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • około 1,5 szklanki mleka
  • 2 jajka
  • 2 łyżki miodu lub cukru
  • szczypta soli himalajskiej
  • 2-3 łyżki oliwy
Wersja szybka: Wszystkie składniki mieszamy ze sobą na gładką masę. Mleko dolewamy stopniowo, musimy uzyskać gęste ciasto. W razie potrzeby dolać mniej lub więcej.

Wersja wolniejsza. Jeżeli mamy więcej czasu, możemy ubić jaja z miodem na puszysto, mąkę z proszkiem i solą przesiać na koniec dodawać stopniowo mleko oraz oliwę.

Gotowe ciasto smażymy na rozgrzanej patelni teflonowej, bez potrzeby smarowania jej tłuszczem (jest już w cieście), po około minucie z każdej strony.

Podajemy na ciepło lub zimno z ulubionymi dodatkami.

Mam nadzieję, że będziecie świętowali dzień naleśnika razem ze mną <3 Koniecznie napiszcie, z jakimi dodatkami wy lubicie. 
Ściskam Ilona 





4 komentarze:

  1. uwieellbiam,wygląda smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wczoraj moje dzieci przed spaniem powiedzialy: mamo, nie zapomnij, jutro Pancake day. Poniewaz mieszkamy na wyspach, nie da sie go ominac. Wiec co ja robie.... szukam na Kuchnia Ilony i .... jak zwykle mnie poratowalas. Wyszly nieziemski (nawet mi), coreczki zajadaly sie i ja pochlonelam z mezem z tuzin :)... towoje przepisy sa poprostu idealne na kazda okazje. Dziekuje. Camilla

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zarumieniłam się, bardzo się cieszę, że smakowały.

      Usuń