wtorek, 6 maja 2014

Sałatka wiosenna



Kiedy słonko na niebie, a pogoda nastraja do korzystania z świeżego powietrza, nie w głowie mi gotowanie ciężkich potraw. Właśnie wtedy jest pora na wszelakie sałatki, lekkie i kolorowe. 
Proponowana dzisiaj, często nazywana jest grecką. Ja ją nazywam wiosenną, nie wiem dlaczego właśnie z tą porą roku mi się kojarzy. 


Sałatka wiosenna
Potrzebne będą:
  • miks sałat
  • 2 pomidory
  • 1 cebula czerwona
  • 1 mały burak
  • pół szklanki zielonych oliwek
  • ser typu feta
  • 5 łyżek oliwy
  • 5 łyżek wody
  • 3 łyżki czubrycy zielonej Przyprawy Świata
  • 1 łyżka czubrycy czerwonej Przyprawy Świata
Miks sałat myjemy i wrzucamy do miski. Dorzucamy cebulę pokrojoną w piórka, pomidory w kostkę, buraka ścieramy na tarce z dużymi oczkami. Następnie dokładamy oliwki i ser. Całość przed podaniem polewamy sosem.
Sos:
Do oliwy dolewamy wodę i dosypujemy czubrycę Przyprawy Świata czerwoną oraz zieloną. Dokładnie mieszamy.

Prosta i szybka do wykonania. I tu niektórych mogę zaskoczyć, taką sałatką nawet ja się najem. A przy okazji pięknej pogody, sałatka idealna na pikniki i wszelakie wypady. 
Życzę miłych wypraw.
Ściskam Ilona 

2 komentarze:

  1. Super mi narobiłaś smaka na taki zdrowy mix. Gdzie można kupić te czubryce?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czubrycę kupuję zawsze w jednym miejscu, od lat w www.przyprawyswiata.pl/. Są na Jarmarku Dominikańskim w różnych miejscach. Warto.
      A sałatki... też kocham. Zrób i delektuj się. Smacznego.

      Usuń