poniedziałek, 19 maja 2014

Zdrowe trufle




Dzisiaj ma zdecydowanie słodki dzień. Za oknem przyjemnie, rześkie powietrze i czasami słonko wygląda. Nastraja do spaceru, więc za chwilę wychodzę. Ale zanim to zrobię, chciałam poczęstować Was słodkością. Pyszne trufle, które zrobiłam z myślą o moim synku i jego kolegach. Poszliśmy z wizytą do znajomych i trufle zniknęły :) Bardzo mnie to cieszy. 


Zdrowe Trufle
Potrzebne będą:
  • 50 g suszonych fig
  • 50 g suszonych daktyli
  • 2 łyżki mleka skondensowanego niesłodzonego
  • 2/3 szklanki błyskawicznych płatków pszennych
  • 2 łyżki karobu

Suszone figi i daktyle namaczamy, odstawiamy, aż zmiękną lub zalewamy wodą, wstawiamy na mały ogień i czekamy, aż woda zacznie wrzeć.  Gotowe, miękkie owoce odsączamy, dokładamy do nich karob i mleko skondensowane, następnie miksujemy na gładką masę. Na koniec dosypujemy płatki błyskawiczne i mieszamy. Całość wkładamy na pół godziny do lodówki. Ze schłodzonej masy formujemy kulki i układamy w mini papilotkach.

Muszę przyznać, że strasznie mi smakowały. Z całą pewnością będę tworzyła inne wariacje na temat zdrowych trufli. Po głowie chodzą mi jaglane. 
Tym czasem, częstujcie się.
Ściskam Ilona 


2 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Dziękuję, to bardzo miłe, choć nie jestem dumna ze wszystkich:) Jeszcze sporo nauki przede mną.
      Pozdrawiam

      Usuń