poniedziałek, 12 maja 2014

Włoska sałatka z grejpfruta



O tym, że jestem zakochana we wszystkim co włoskie wiedzą wszyscy i moim celem jest właśnie ten kraj. Nie wiem czy uda mi się realizacja owych marzeń, ale z całą pewnością pojadę tam, żeby poznać kraj kulturowo jak i kulinarnie. Oooo! Tak właśnie sobie postanowiłam. Maleńką namiastkę Italii serwuję sobie w telewizyjnych porcjach. Spisuję ambitnie przepisy z różnych stron tego kraju, własnie po to, by podczas podróży zweryfikować ich smak, polskiej wersji dania.
Dzisiaj sałatka, którą przyznam byłam zaskoczona, ale kiedy zjadłam skradła moje serce. To jest właśnie to.



Włoska sałatka z grejpfruta
Potrzebne będą:
  • 2 różowe grejpfruty
  •  1 czerwona cebula
  • 1/4 szklanki czarnych oliwek
  • kilka listków świeżej bazylii
  • ocet balsamiczny
  • oliwa z pierwszego tłoczenia
  • sól, pieprz świeżo mielony

Grejpfruty kroimy w plastry lub dzielimy na cząstki, usuwając gorzką błonkę. Rozkładamy na talerzu. Czerwoną cebulę kroimy w cienkie krążki i rozkładamy na owocach. Całość posypujemy przeciętymi na pół oliwkami oraz posiekanymi listkami bazylii.
Sałatkę skrapiamy octem balsamicznym oraz oliwą z pierwszego tłoczenia.
Doprawiamy solą i pieprzem. 

Czy też jesteście zaskoczeni składnikami? Musicie wypróbować tą sałatkę, jest obłędna. Miłego dnia życzę.
Ściskam Ilona 

2 komentarze:

  1. Zaskoczeni skladnikami to malo powiedziane... pierwsza mysl to, jak to wszystko mozna pogodzic w jednej salatce ....no wiec zrobilam od razu jak sie pokazala bo ciekawosc byla silniejsza i .... obled, zaskoczenie i chec na wiecej. Gratuluje!!!! po raz kolejny pokazalas nam cos wysmienitego. Pozdrawiam Camilla

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet nie wiesz jak się cieszę. Wielką radość sprawia mi, kiedy moje przepisy umilają komuś posiłek.
      Ściskam gorąco i do zobaczenia przy kolejnym smakołyku.

      Usuń