poniedziałek, 3 listopada 2014

Czeska zupa cebulowa

kuchnia czeska, zupa cebulowa, radio plus, kuchnie świata czeska zupa cebulowa



Tą zupę jadłam dawno, bardzo mi zasmakowała i koniecznie muszę się z Wami podzielić przepisem. Jest inna niż popularna zupa cebulowa w stylu francuskim, na winie. Swoją drogą równie wyśmienita. 
Ale od początku.
Wraz z mężem zostaliśmy zaproszeni przez Radio Plus i audycję Turek Pomoże Od Kuchni do Restauracji Bohemia w Gdańsku. To restauracja z czeską kuchnią. Choć przyznam, że nie szaleję za nią, zupa była rewelacyjna. Oczywiście musiałam zrobić ją w domu. Oto i ona.


Czeska zupa cebulowa
Potrzebne będą:
  • 4 duże cebule białe
  • 2-3 łyżki masła+łyżka oliwy
  • 4 szklanki wywaru (wołowy z warzywami idealny)
  • 1 szklanka piwa ciemnego (czeskiego)
  • świeże oregano
  • opcjonalnie 1 ząbek czosnku

W garnku z grubym dnem na maśle z oliwą podsmażamy posiekaną w piórka cebulę. Kiedy się zarumieni zalewamy wywarem i gotujemy. Jeżeli chcemy, możemy dołożyć wyciśnięty przed praskę czosnek, Całość doprowadzamy do wrzenia dolewamy piwo, wkładamy posiekane oregano i gotujemy 5 minut. 
Zupę podajemy z grzanką serową. 

Musicie koniecznie wypróbować wersję z piwem. Smakuje inaczej i równie smacznie.
Czekam na Wasze komentarze i zachęcam do obserwowania moich przepisów. 
Jeżeli chcecie posłuchać relacji z naszej kolacji zapraszam. Relacja z Restauracji Bohemia.
Ps. Miałam swoje 5 minut w radio... no może 1 minutę haha
Ściskam
Ilona ♥



4 komentarze:

  1. Bardzo ciekawa, że właśnie z piwem, a nie winem ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czeska wersja, nauczyli mnie w Bohemie :) Smaczna, polecam.

      Usuń
  2. Pożyczyłam przepis, napewno wkrótce wypróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smacznego. Mam nadzieję, że będzie smakowała. Koniecznie napisz. Ściskam

      Usuń