wtorek, 28 października 2014

Paluchy wiedźmy - halloween



Bleeeeeeeeeeeee, są okropne. Wyglądają jakby ktoś piłą upierdzielił, a do tego pazury powyrywał. Za to bardzo smaczne. Połączenie kruchego ciasteczka z migdałkiem i malinami. Tak brzmi ciekawiej prawda :)
Zrobiłam tylko kilka. Domowników powykręcało ze mną na czele, oprócz dzieci oczywiście. Jedno jeszcze za małe, żeby zrozumieć, więc z apetytem zajadało się migdałkami, a drugie słucha rocka, chodzi ubrane na czarno, wiec ciastka były idealne. Matko co za dom...
Ale Halloween za chwilę, więc posyłam propozycje z uściskami i wykręconą miną przy pisaniu.



Paluchy wiedźmy
Potrzebne będą:

  • 200g masła
  • 2,5 szklanki mąki
  • 3/4 szklanki cukru pudru
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 jajko od szczęśliwej kurki
  • 1 łyżka ekstraktu waniliowego
  • migdały na paznokieć
  • opcjonalnie dżem malinowy do "dekoracji" lub czerwony barwnik spożywczy
Wszystkie składniki, oprócz migdałów i dżemu, wrzucamy do miski i zagniatamy ciasto. Musi być miękkie i dobrze wyrobione. Robimy kulę, zawijamy w folię spożywczą i wkładamy na około 30 minut do lodówki.
Następnie wyciągamy ciasto, i formujemy palce, wciskając połowę migdała jako paznokieć. Można od razu udekorować dżemem, ale ściemnieje podczas pieczenia.
Ciastka układamy na blasze wyłożonej papierem, zachowując odstęp, ponieważ urosną.
Pieczemy około 10 minut w 190 stopniach C, aż się ładnie zarumienią.
Studzimy na kratce i dekorujemy.
Moja rada:
Paluchy formujemy bardzo cienkie, podczas pieczenia urosną. Moje pierwsze wyszły jak napuchnięta łapa. bleeeeeeeeeee.

Na zdjęciu widzicie szczęki zombie:) Ten pomysł znalazłam w Ciastotece. Bardzo ciekawy i słodki blog.
A w temacie Halloween...
Jakie są Wasze odczucia? Haha, Bleeee, czy Mniam? Bardzo jestem ciekawa. Napiszcie, będzie mi bardzo miło.
Ściskam
Ilona ♥

4 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Choć jakoś inaczej bym to określiła, haha, ale smaczne są rzeczywiście :)

      Usuń
    2. No cóż, powiedziałabym, że niekoniecznie smacznie ;) ale na pewno tak smakowały!

      Usuń
    3. Smakowały :) Polecam, nawet w innych kształtach :)

      Usuń