piątek, 14 listopada 2014

Bananowy keks

keks bananowy, bananowe ciasto, chlebek bananowy, banany, przepis z bananem



Czy też Wam się zdarza, że nakupujecie bananów, a one zaczynają się karmelizować (czernieć) zanim zjecie?? U mnie, hmm... często. Muszę oduczyć się kupowania hurtowej ilości tego owocu. Na bieżąco Ilona, na bieżąco :) Ale nie ma tego złego, czego bym nie wymyśliła, a dokładniej moja siostra. Zrób ciasto. A ponieważ chlebek bananowy już piekłam, postanowiłam zrobić keks, który nie za często gości u nas. A to przepis, który spisywałam wsypując składniki do miski haha.


Bananowy keks
Potrzebne będą:
  • 2 szklanki mąki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3 dojrzałe banany
  • 2 jajka od szczęśliwych kurek
  • 1 szklanka cukru
  • 125 g margaryny 
  • 1/4 szklanki rodzynek
  • 2 łyżki kandyzowanych skórek pomarańczy
  • 3 łyżki posiekanych migdałów
  • 2 łyżki amaretto
Jajka ubijamy z cukrem, następnie dokładamy przesiana mąkę z proszkiem do pieczenia. Kiedy składniki zaczną się łączyć dokładamy miękką margarynę, rozgniecione widelcem banany. Na końcu wsypujemy bakalie i amaretto. Miksujemy, żeby się połączyły składniki.
Gotowe ciasto przekładamy do wysmarowanej i posypanej kaszką keksówki (26cm)
Pieczemy około 1 godziny w 180 stopniach C, do tak zwanego "suchego patyczka".
Ciepłe ciasto posypujemy cukrem pudrem lub polewamy czekoladowym sosem i posypujemy migdałami dla dekoracji,

Muszę przyznać, że ciasto mega smaczne, a z masełkiem i mleczkiem.........
Ciekawa jestem co Wy sądzicie, Miłego dnia
Ściskam 
Ilona ♥
Ps. Czy Wam też kesks kojarzy się z Bożym Narodzeniem

8 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Amaretto ostatnio dodaję chyba wszędzie <3

      Usuń
  2. Mi się keks kojarzy bardziej z Wielkanocą :)
    Ja czasem specjalnie kupuję za dużo bananów, żeby mieć pretekst do upieczenia ciasta... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzisz... może ja podświadomie kupuję ich więcej, haha. Może mam piec, a nie zmniejszać zakupy??
      Pozdrawiam

      Usuń