środa, 25 lutego 2015

Sos barbecue - BBQ 1

sos barbecue, sos BBQ, sos domowy, domowy keczup, kuchnia ilony, domowy berbecue, dodatki do burgera,

Mój mąż uwielbia ten sos, ja nigdy za nim nie szalałam, dopóki nie spróbowałam tego jedynego w gdańskiej restauracji. Zakochałam się. Oczywiście musiałam zacząć kombinować i tworzyć choć odrobinę przypominający ten z restauracji. Niestety nie uzyskałam tego samego smaku, a ponieważ sos mój wyszedł bardzo smaczny postanowiłam podzielić się moją recepturą. BBQ 1, tak... będę eksperymentowała dalej i każdym z nich będę się dzieliła, dlatego postanowiłam je ponumerować:)
To mój pierwszy, bardzo gęsty i smaczny.


Sos barbecue - BBQ 1
Potrzebne będą:
  • 1 czerwona cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 łyżki papryki słodkiej
  • 1/2 łyżeczki pieprzu cayenne
  • 2 śliwki wędzone
  • 2 łyżeczki brązowego cukru
  • 2 łyżki melasy z karobu
  • 2 łyżki musztardy
  • 4 łyżki keczupu
  • 7 łyżek octu balsamicznego z syropem figowym
  • 2-3 łyżki oleju rzepakowego tłoczonego na zimno
Cebulę i czosnek drobno siekamy i podsmażamy na oleju w małym rondelku. Następnie dokładamy paprykę, pieprz i cukier mieszamy i wrzucamy pozostałe składniki. Całość gotujemy około 15-20 minut mieszając i uważając, aby się nie przypalił. Po czasie odstawiamy, a gdy przestygnie miksujemy na gładko.

Już wiem jakie dodatki będą w innej wersji tego sosu, aby uzyskać bardziej wędzony smak.
Tym czasem idę przygotować burgery o które poprosił mój mąż do sosu :)
Ściskam
Ilona ♥

6 komentarzy:

  1. Witam nigdy nie jadłam tego sosu ale sezon grillowy zbliża się wielkimi krokami więc czas spróbować. A co do wędzonego posmaku to polecam paprykę wędzoną (odrobina wystarczy na cały gar lecza a smak i zapach obłędny) :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, cieszę się, że sos wpadł w oko :) Jeśli chodzi o wędzoną paprykę to z pewnością z niej skorzystam. Tym razem nie dodałam bo mi się najzwyczajniej skończyła. Ale to faktycznie świetny pomysł. Pozdrawiam

      Usuń
  2. zrób sos, a od razu więcej pomysłów...
    pycha!

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. Gosiu, chyba wiem co masz na myśli, ale uwierz jest pyszny :)

      Usuń