wtorek, 29 lipca 2014

Lody jogurtowe z kiwi

lody domowe, lody jogurtowe z kiwi, lody, sorbet


Nie wiem jak u Was, ale u mnie dosłownie żar leje się z nieba. Znam taką jedną cudowną Kasię, która w takich temperaturach funkcjonuje na pełnych obrotach. Podziwiam :) Na szczęście u mnie w domu znacznie chłodniej, chyba, że mam ochotę na kulinarne szaleństwa i piekarnik z palnikami działają na zmianę.
Za to mój zamrażalnik o boskiej temperaturze ;) wypełniony jest różnymi eksperymentami lodowymi. Dzisiaj podzielę się, smacznymi lodami z kwaskowatym kiwi. Proste i pyszne, chłodzą moje podniebienie.


Jogurtowe lody z kiwi
Potrzebne będą:
  • 1 kiwi
  • 1 szklanka jogurtu bałkańskiego
Szykujemy pojemniczek do lodów na patyku. Jeżeli nie mamy, możemy wykorzystać małe opakowania po jogurtach lub kieliszki do wódki o podłużnym kształcie.
Kiwi obieramy, wykrawamy stwardniałą końcówkę wkładamy do blendera i miksujemy na sorbet. Gotowy wkładamy po łyżeczce do każdego pojemnika pozostawiając w blenderze około 1-2 łyżek. Następnie do pozostawionego kiwi dokładamy jogurt i miksujemy pulsacyjnie, około 4-5 razy, tak żeby owoc lekko zabarwił jogurt. Taką miksturą uzupełniamy pojemniki do lodów, wkładamy do nich patyczki i wstawiamy do zamrażalnika na minimum 2 godziny. Lody muszą porządnie się zmrozić.
Moja rada: 
Jeżeli mamy ochotę na owocowo - jogurtową ochłodę pojemnik polewamy gorącą wodą, lody łatwiej wyjdą.

Nic łatwiejszego. Takie lubię najbardziej i polecam Wam gorąco.
A Wy jakie lody lubicie?? Czy używacie maszyny, czy wolicie sorbety? Jestem bardzo ciekawa. Czekam na Wasze komentarze, do usłyszenia.
Ściskam Ilona



2 komentarze:

  1. Ja zdecydowanie używam maszyny - mojej sorbetiery nie oddałabym za żadne skarby :) Domowe lody to coś cudownego w te upały :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, a polecasz jakąś maszynkę? Zastanawiam się nad kupnem.

      Usuń