środa, 9 lipca 2014

Czekoladowy biszkopt z czereśniami

 czekoladowy biszkopt z czereśniami, clafoutis z czereśniami, ciasto biszkoptowe


Ufff, dzionek upalny, wieczór gorący. A przyczyną tak wysokiej temperatury w moim domu jest szalejąca na wszystkich frontach kuchnia. Gotują się czereśnie, pyrkają kompoty, a z pieca właśnie wyszło cudowne i puszyste ciasto. Nie mogłam wytrzymać i postanowiłam wstawić szybko nowy przepis na bloga. Wiadomo, że za chwilę zniknie, więc w ciemnościach obfociłam i już się z Wami dzielę przepisem. 
Bardzo szybko się robi takie ciasto 25-30 minut i gotowe... przygotowanie i pieczenie. Cudnie prawda. 
I nie wiedzieć dlaczego, lat temu 5, tak potwornie bałam się biszkoptów.


Czekoladowy biszkopt z czereśniami
Składniki:
Czereśnie myjemy, drylujemy i przekrawamy na pół. Blachę wykładamy papierem i układamy na niej nasze czereśnie miąższem do dołu. Cukier i jaja miksujemy do uzyskania puszystej masy, następnie dodajemy mąkę, proszek i kakao. Kiedy ciasto jest jednolite zalewamy nasze owoce. 
Ciasto pieczemy w 170 stopniach C około 20 minut. Po około 15-16 minutach warto sprawdzić patyczkiem, czy jest wypieczone. 
Gotowe, przykrywamy talerzem lub kratką i szybkim ruchem obracamy, wyciągając je. Ostrożnie ściągamy papier (jeżeli użyliśmy go do zabezpieczenia blachy). Dekorujemy aromatyzowanym cukrem pudrem.
Moja rada: Ciasto pieczemy do tak zwanego suchego patyczka. Moja blacha do ciasta ma wymiar około 20/25cm. Jeżeli mamy inne, już wydrylowane owoce, można je użyć. Moja ulubiona wersja to z wiśniami i czekoladą, ale ten przepis zdradzę Wam innym razem

Chyba mnie dzisiaj opętało, to już trzeci przepis w dniu dzisiejszym :) taka pracowita środa.
Ściskam Ilona



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz