piątek, 1 sierpnia 2014

Ogórki małosolne, najlepsze na świecie





Cudowne lato. Muszę przyznać, że mimo niesamowitej pogody, żaru, który zalewa moje tereny, w mojej głowie prawdziwa burza. Nawet większa, niż ta, która ostatnio codziennie odwiedza nasze okolice. Brrrrr.
Tak mnie  rozpiera energia, że nie wiem od czego zacząć. Szaleję z nowymi pomysłami i przepisami, ale nie zapominam o starych i prawdę mówiąc, są tak doskonałe, że nie mam najmniejszego zamiaru ich zmieniać.
Taki właśnie przepis mam od cioci Ani. Robiła najsmaczniejsze ogórasy. Oczywiście przepis "na oko" (jak większość moich), ale nauczona liczenia produktów na potrzeby bloga, zaprosiłam ciocię do zrobienia ogórasów i za każdym razem łapałam ją za rękę licząc ziarenka przypraw. HAah, ale miałąm ubaw.
Za to przepis od lat cieszy się uznaniem w mojej rodzinie i wśród przyjaciół.
W sierpniu zaczynamy zdecydowanie ogórkowy okres, więc zapraszam po przepisy na ogórki kiszone, ogórki w chili, ogórki w musztardzie, ogórki kanapkowe w garam masala.


Ogóki małosolne 
Potrebne będą:
  • 1 1/2 kg ogórków średniej wielkości
  • 6-7 ziaren ziela angielskiego
  • 15 ziaren czarnego pieprzu
  • 3-4 małe liście laurowe
  • 1 duża łyżka białej gorczycy
  • 1 duża główka czosnku
  • 1 liść chrzanu (może być z małym korzeniem)
  • duży pęk kopru
  • 2,5 łyżki soli kamiennej
  • 2 litry wody
  • opcjonalnie 3-4 liście wiśni lub czarnej porzeczki
Wodę gotujemy z solą i odstawiamy do ostygnięcia. Ogóki myjemy, odcinamy końcówki i układamy w dużym słoju lub glinianym garnku, pozostawiając kilka na sam koniec. Następnie wkładamy 3/4 kopru, przyprawy i liście. Główkę czosnku przekrawamy na pół (w łupinkach) i wciskamy w różne miejsca w słoju. Na sam koniec wrzucamy pozostałe ogórki, przykrywamy koprem. Całość zalewamy solanką i odstawiamy do lekkiego ukiszenia się ogórków.
Moja rada:
Kiedy odcinamy z obu stron ogóki, szybciej się ukiszą.
Warto kupować ogórki od sprawdzonego rolnika, będziemy mieli więcej pewności, że po zasoleniu, nie będą miękkie.
Ogóki warto trzymać w chłodnym miejscu, dłużej będą twarde i jędrne.

I choć to bardzo prosty przepis, postanowiliśmy przygotować film. Zapraszam.
Zachęcam również do subskrybowania kanału Kuchnia Ilony TV, będzie coraz więcej ciekawych filmików, więc nie możecie ich przegapić :)
Napiszcie do mnie, czy robicie małosolne ogórki, czy wolicie kupować gotowe? Jestem ciekawa jakie przepisy u Was królują?
Ściskam Ilona
 ♥


4 komentarze:

  1. Zaraz lecę po ogórki. Błagam o przepis na kiszone!!! Monia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moniu - przepis na kiszone będzie jeszcze w tym tygodniu, obiecuję. Wszystko gotowe, jeszcze zdjęcia i będzie gotowe, z dedykacją dla Ciebie. Buziaki.

      Usuń
  2. Uwielbiam twoje kiszone. Są najlepsze na świecie!!! Monia

    OdpowiedzUsuń