poniedziałek, 18 sierpnia 2014

Restaurant Day - mój pierwszy, z partyzanta :)

Restaurant Day, Karnawał jedzenia, Kuchnia Ilony,


Najpierw chciałam, potem zrezygnowałam, potem znowu chciałam i mi wybito pomysł z głowy i zbliżał się ten dzień wielkimi krokami... środa, czwartek, piątek, żadnego pozwolenia od miasta jednego, czy drugiego, hmmm. Sobotni popołudnie, późne, rozmowa z moim Mężem i nagle, ding, ding, ding, otwórzmy ją w domu. OK ;) będzie wesoło. Szybkie rozsyłanie maili, pieczenie, gotowanie i miksowanie. 
Mąż podjadał i dzielnie pomagał. 

Restaurant Day, Karnawał jedzenia, Kuchnia Ilony,

Przygotowaliśmy niewiele, za to bardzo smacznie o godzinie 12.00 otworzyliśmy restaurację na naszym tarasie. Z pierwszymi gości przyszło słoneczko, więc idealnie się zapowiadała niedziela. Muszę przyznać, że choć było niewiele osób (nie dziwne, skoro tak późno się obudziłam), zabawa była rewelacyjna, skończyliśmy po 20.00 Wszystko zniknęło i już wszyscy się pytali, o kolejną taką inicjatywę. 


Dla tych, którzy nie wiedzą o Restaurant Day, kilka słów:


Karnawał Jedzenia – jeden dzień, w którym każdy może zostać szefem kuchni i otworzyć swoją restaurację

Restaurant Day to kulinarne święto współtworzone przez tysiące ludzi, organizujących i odwiedzających jednodniowe restauracje na całym świecie. Głowna myśl, która przyświeca temu wydarzeniu to przede wszystkim dobra zabawa ale istotne są też wymiana kulinarnych doświadczeń czy radość z życia lokalnej społeczności. Wydarzenie organizowane jest przez zespół wolontariuszy, którzy zajmują się również administrowaniem stroną internetową. Wszyscy restauratorzy są osobiście odpowiedzialni za wszelkie działania związane z uruchomieniem ich restauracji.
tekst skopiowany ze strony http://www.restaurantday.org/pl/, tam poczytacie więcej i zobaczycie jakie wspaniałe restauracje były otwarte na całym świecie.
W mojej restauracji, było proste menu, oczywiście wszystkimi przepisami podzielę się z Wami, musicie dać mi jedynie troszeczkę czasu.

    

A to właśnie NASZE menu, przecież Kuchnia Ilony to zdecydowanie drużyna :)


Zerknijcie na FILM, taki bardzo krótki fragment mojego pierwszego Restaurant Day, ciekawe jak będzie następnym razem :) 
Mam nadzieję, że popieracie takie inicjatywy. Według mnie są fantastyczne i powinny odbywać się znacznie częściej. Ja zachęcam do otwierania własnych restauracji, choćby maleńkich, na własnym tarasie, dla dwojga. 
Piszcie do mnie, już nie mogę się doczekać rozmowy o własnych restauracjach.
Ściskam 
Ilona ♥


6 komentarzy:

  1. świetny pomysł! nigdy o nim nie słyszałam, a szkoda, bo mam tu kilku chętnych głodomorów na odwiedzenie mojej restauracji gdyby kiedykolwiek była otwarta :D bardzo ładnie wszystko wygląda, założę się, że było pyszne. pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olu, do dzieła :) W listopadzie kolejny dzień restauracji. Wszystko jest na ich stronce :) Polecam zabawa pierwsza klasa.

      Usuń
    2. w takim razie zdecydowanie biorę udział! :)

      Usuń
    3. Nawet nie wiesz jak się cieszę :) Powiększa się grono "jednodniowych restauratorów" tak trzymaj :)

      Usuń
  2. hallo,
    Schöne Aufnahmen !! Und was für eine Menge leckeres Essen.
    Sie machen mich hungrig, .. hmmm .. !!

    Restaurant in Tel Aviv

    OdpowiedzUsuń