wtorek, 12 sierpnia 2014

Sałatka z czarnej soczewicy i marynowanego buraka


słatka z marynowanego buraka, sałatka, czarna soczewica, soczewica, marynowany burak


Pamiętacie moją wizytę Pod Łososiem i menu degustacyjne jakie stworzyłyśmy? Ja pamiętam i jeszcze długo będę wspominała, a w szczególności pyszną baklavę z botwiną. Dzisiaj chciałam Wam podsunąć przepis na pyszną sałatkę. Inspiracją była sałatka zrobiona przez Ewę i Malwinę na spotkaniu. Moja jest trrrooooszeczkę inna. 
Dodatkowo na Mikserze Kulinarnym koleżanka zorganizowała ciekawą akcję, więc wspierając takie inicjatywy, postanowiłam dodać ją do akcji (banerek na końcu)


Sałatka z czarnej soczewicy
i marynowanego buraka

Składniki:
  • 1 szklanka ugotowanej czarnej soczewicy
  • 2 duże marynowane buraki
  • 1/4 szklanki słupków migdałowych
  • 1/2 szklanki sera feta
  • 3-4 gałązki mięty
  • opcjonalnie: cytryna
Marynowanego buraka kroimy w dość dużą kostkę, następnie dokładamy ugotowaną soczewicę.
Słupki migdałowe prażymy, wystudzone dokładamy do naszej sałatki, kruszymy ser feta i całość delikatnie mieszamy. Na koniec dokładamy posiekane liście mięty. Mieszamy.
Przed podaniem można skropić sokiem z cytryny.
Smacznego.

I co myślicie o takim połączeniu?? Moja koleżanka obdarowała mnie czarną soczewicą i tak się w niej zakochałam i robię, i robię, i robię. Polecam ją gorąco, jest rewelacyjna. Moniu, a Tobie dziękuję.
Ściskam
Ilona ♥


Sałatka zamiast kanapki!

2 komentarze:

  1. Wygląda przepysznie. A czy mogą być ugotowane buraki. Pozdrawiam. Monia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moniu, można zastąpić gotowanym, jak najbardziej, ale z całą pewnością znacznie zmieni smak sałatki. Proponuję ugotowanie buraka w marynacie (woda, ocet, miód). I koniecznie napisz jak smakowało.

      Usuń