sobota, 30 sierpnia 2014

Sernik z chałwą

sernik z chałwą. sernik, ciasto, deser



Moja chęć poznawania nowych smaków skupiła się na sernikach. Chciałabym zrobić różne wersje. Nie przepadam za sernikami na zimno, więc wszystkie lądują w piekarniku. Sernik malowany koralikiem i Sernik Gosi znacie. Mam nadzieję, że już wypróbowaliście. Dzisiaj troszeczkę inny, zaczęłam łączyć masę serową z różnymi dodatkami, dynią, bananem, ale dzisiaj czas na chałwę i wiecie co... te serniki są obłędne. Polecam i zachęcam do eksperymentowania ze smakami, jeżeli ja się odważyłam to każdy może.


Sernik z chałwą
(mała, okrągła blacha, około 25cm)
Potrzebne będą:
  • 125g chałwy
  • 500g sera białego (twarogu mielonego)
  • 5 jaj (małych lub 4 średnie)
  • 3/4 szklanki cukru
  • 2 łyżka ekstraktu waniliowego
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 1/4 szklanki śmietany kremówki
  • 100g herbatników
  • 3 łyżki masła miękkiego
  • sos czekoladowy
  • 3-4 truskawki
  • kilka plastrów pitaji
  • do przygotowania blachy 2 łyżki kaszy manny i 1 łyżka masła
Jaja ubijamy z cukrem na puszystą masę. Następnie dokładamy biały ser, ekstrakt waniliowy, śmietanę i mąkę ziemniaczaną. Wszystko miksujemy do połączenia się składników. Chałwę kruszymy dość drobno i wrzucamy do masy serowej, delikatnie łyżką mieszamy.
Herbatniki kruszymy przy pomocy miksera i łączymy z masłem. Muszą wyglądać jak mokry piasek. 
Blachę smarujemy masłem i posypujemy kaszą manną, następnie wykładamy spód kruszonką z herbatników, delikatnie ugniatając. Na tak przygotowaną blachę wylewamy masę serową z chałwą. 
Ciasto pieczemy w 170 stopniach C przez około 1 godzinę. Po 50 minutach sprawdzam, Ciasto pieczemy do tak zwanego "suchego patyczka".
Gotowe ciasto studzimy około 20 minut w otwartym piekarniku, następnie wyciągamy i pozostawiamy do całkowitego ostudzenia.
Owoce kroimy w plastry i układamy na na serniku, całość polewamy sosem czekoladowym.
Gotowe.

Teraz tylko dobra kawa, bo jak wiecie kawoszem jestem i mamy chwilę tylko dla siebie. Sernik jest niesamowity. Delikatny i ... musicie zrobić, nie potrafię opisać tego słowami.
Zachęcam do eksperymentowania ze smakami serników. Piszcie koniecznie, który jest Waszym ulubionym.
Ściskam 
Ilona ♥






4 komentarze:

  1. Witam. Czy ten sernik można piec w kąpieli wodnej? Pozdrawiam.
    jadwiganapiorkowskawp.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Tego sernika nie piekłam w kąpieli wodnej, ale wiele z nich tak. Myśle, że to nie będzie problem. Wręcz przeciwnie. Można sprawdzić.

      Usuń