wtorek, 5 sierpnia 2014

Koreański pancake warzywny i wyniki konkursu

konkurs, pancakes, obiad wegetariański, danie wegetariańskie, korean pancake, naleśnik,



Dzisiaj dzień rozpoczął się upalnie i postanowiłam spędzić go w mojej altankowej kuchni i zająć się kiszeniem ogórów. Przy ostatnich słojach błysk i grzmot w duecie skutecznie przepędził mnie do domu. Brrr nie przepadam, choć z całą pewnością w moim otoczeniu pojawiło się znacznie więcej tlenu. A oberwanie chmury temu towarzyszące podlało moje biedne roślinki. 
Pogoda nastroiła mnie na wegetariański obiad, a to zbiegło się z ogłoszeniem wyników. W związku z tym nie pozostało mi nic innego jak zrobić pyszny koreański naleśnik.
Przypominam, że wraz z Polsat Food Network zorganizowaliśmy Wam konkurs z super nagrodami. Czekaliśmy na ciekawe i smaczne przepisy inspirowane smakami Azji. 
Znam już zwycięzców :)
Mam nadzieję, że będą zadowoleni i z tego miejsca czekam na maila (kuchniailony@gmail.com ) z Waszymi adresami, które zostaną przekazane do sponsora nagrody.

Ale zacznę od przepisu jeśli pozwolicie. Oto moja propozycja potrawy inspirowanej Azją.


Koreański pancake warzywny
Potrzebne będą:

  • 1 szklanka mąki
  • 1 łyżeczka soli
  • szczypta pieprzu
  • 1 szklanka wody
  • czerwona papryka
  • marchew
  • cebula
  • szczypior
  • 1 jajo
  • olej
  • posiekana natka pietruszki
Warzywa myjemy i kroimy w zapałki (słupki)i wkładamy do miseczki. Z mąki, soli, pieprzu i wody wyrabiamy ciasto, którym następnie zalewamy warzywa. Całość mieszamy i wylewamy na rozgrzaną patelnię z odrobiną oleju. Smażymy, aż ciasto od spodu się zetnie i obracamy na drugą stronę. Dobrze jest przerzucić lub obrócić przy użyciu talerza. Zanim ciasto całkowicie się zetnie, na górę rozbijamy jedno jajko, przykrywamy patelnię.
Gotowy pancake podajemy posypany pietruszką i z sosem.

Sos


Paprykę kroimy w maleńką kosteczkę, wkładamy do miseczki. Dosypujemy pietruszkę, następnie zalewamy octem i sosem sojowym. Odstawiamy do lodówki na minimum 20 minut, alby smaki się połączyły.


Mam nadzieję, że przypadnie Wam do gustu mój koreański naleśnik

A teraz, żeby nie trzymać Was dłużej w niepewności wyniki konkursu.

Miejsce  IV 
Agnieszka i makaron soba z warzywami

Miejsce III 
Aneta i babeczki z krewetkami

Miejsce II 
Maria i Oi sobagi

Miejsce I 
Camilla i kurczak chow mein

Dziewczyny z całego serca gratuluję i czekam na Wasze adresy, żeby nagrody doszły :) Ze swojej strony chciałam powiedzieć, że wszystkie przepisy były strasznie smaczne i łatwo nie było, a do tego wszystkiego potwornie zgłodniałam. Chętnie wypróbuję Wasze dania i jeśli pozwolicie podzielę się nimi z pozostałymi. Oczywiście podając autora :)
Jeszcze raz GRATULUJĘ
Ściskam Ilona


10 komentarzy:

  1. Super :) Gratulacje dla wszystkich

    OdpowiedzUsuń
  2. Ilona, ten pancake jest mega! Taki kolorowy, w brzuchu mi burczy! I dziękuję, bardzo się cieszę <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Był smaczny, musisz go wypróbować. Gratuluję wygranej :) Z całą pewnością zrobię Twoje oi sobagi.
      Ściskam

      Usuń
  3. Wow. Niesamowite, dziekujr bardzo. Pozdrawiam i gratuluje reszcie zwyciescow. Camilla

    OdpowiedzUsuń
  4. Wypróbowałam na kolacje. Zachwycił wszystkich !

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygrałam - zajęłam III miejsce - bardzo się cieszę i bardzo dziękuję:)
    Pozdrawiam
    Aneta

    OdpowiedzUsuń