poniedziałek, 20 października 2014

Faszerowane bułeczki

bułki faszerowane, domowy chleb, pieczywo domowe, bułki,



Kolejne pieczywo, które wyszło mi rewelacyjnie, dzięki przepisom najlepszej Pracowni Wypieków w sieci. Osoby początkujące tak jak ja w domowej piekarni, znajdą tam kopalnię wiedzy, która fantastycznie wszystko ułatwi.
Mój Mąż wyjeżdża w delegację i myślę, że faszerowane bułeczki idealnie zastąpią tradycyjną kanapkę z serem.
Zrobiłam oczywiście podwójną porcję, załapałam się, heh i pozostała część rodziny również :)


Bułki faszerowane cukinią i suszonymi pomidorkami
Potrzebne będą:
CIASTO
  • 400g mąki pszennej
  • 50 g mleka w proszku (użyłam granulowanego)
  • 200 m l ciepłej wody
  • 60 g masła miękkiego 
  • 1 łyżeczka soli
  • 12 g świeżych drożdży
  • roztrzepane jajo z łyżką mleka do wysmarowania ciasta
FARSZ
  • 2 małe cukinie
  • 2 cebule czerwone
  • 1 szklanka suszonych pomidorków
  • 2 łyżeczki posiekanego świeżego tymianku
  • sól pieprz 
  • olej z pomidorów suszonych
Szykujemy zaczyn. Drożdże rozpuszczamy w wodzie z odrobiną mąki, odstawiamy w ciepłe miejsce, aż zaczną pracować. Mąkę, mleko w proszku, sól i masło łączymy, dodajemy drożdże i wyrabiamy ciasto. Musi być miękkie i nie może się kleić. Robimy kulę, wkładamy do miski, przykrywamy lnianą ściereczką i odstawiamy w ciepłe miejsce do wyrośnięcia na minimum godzinę. Musi podwoić swoją objętość. 
W tym czasie obieramy cebulkę i kroimy w drobną kosteczkę, podsmażamy na oliwie z pomidorów suszonych. Kiedy będzie miękka dokładamy pokrojoną w kosteczkę cukinię oraz posiekane pomidory. Przyprawiamy solą, pieprzem i dokładamy posiekany tymianek. Smażymy, odstawiamy do ostygnięcia.
Kiedy ciasto wyrośnie, wałkujemy, tworząc krążki około 12-15 cm średnicy i 6-7 mm grubości. Nakładamy łyżkę farszu, zaklejamy robiąc coś na kształt wrzeciona i odkładamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Z tej porcji wychodzi około 10 bułeczek.
Gotowe przykrywamy ściereczką i ponownie odkładamy do wyrośnięcia na kolejną godzinkę. 
Po czasie wyrastania, pieczemy w 200 stopniach C 25 minut, bułeczki muszą być rumiane.


Farsz pozostawiam Waszej wyobraźni i smakom, to jedna z moich propozycji i z całą pewnością nie ostatnia. Mam nadzieję, że przyłączycie się do mojego wyzwania minimum RAZ W TYGODNIU robimy PIECZYWO DOMOWE :) 
Piszcie, czekam na Wasze opinie i komentarze.
Ściskam 
Ilona ♥


2 komentarze: