środa, 8 października 2014

Potrójnie różane babeczki

dzika róża, różane muffinki, różane babeczki, potrójnie różane babeczki, różane cupcake,


Czy lubicie kiedy na przekór pogodzie i porze roku w Waszym domu czuć lato?? Ja tak, szczególnie wtedy gdy mój nastrój upodabnia się do deszczowej aury za oknem. Wtedy różowy kolor i zapach róż poprawia mi humor. Z mojej spiżarki wyciągnęłam wszystko co różane i zrobiłam pyszne babeczki. Takie cudo lepsze niż kadzidełka.



Potrójnie różane babeczki
(18 sztuk)
Potrzebne będą:
ciasto
krem
dekoracja
Wszystkie składniki na ciasto wrzucamy do miski i mieszamy, aż uzyskamy jednolitą masę. Na końcu dodajemy suszone płatki róży i łączymy z ciastem.
Przy pomocy łyżki do lodów nakładamy po jednej porcji do wcześniej przygotowanych kolorowych papilotek.
Babeczki pieczemy w 180 stopniach C około 25-30 minut, aż się zarumienią. Gotowe odstawiamy do ostygnięcia. 
Krem
Mleko, 2 łyżki cukru pudru i ekstrakt różany gotujemy, kiedy będzie ciepły dokładamy mąkę i energicznie mieszamy aby pozbyć się grudek. Gotujemy na małym ogniu około 2-3 minut, nie przerywając mieszania. Odstawiamy do ostygnięcia. W tym czasie możemy dodać barwnik, 3 krople pozwolą uzyskać delikatnie różowy kolor. Masło i pozostały cukier miksujemy do uzyskania puszystej masy, następnie dokładamy naszą mączną masę. Gotowy krem przekładamy do rękawa cukierniczego i ozdabiamy babeczki. Można też odrobinę wpuścić do babeczki, wciskając szprycę w głąb babeczki.
Dla pogłębienia różanego smaku, krem posypujemy odrobiną suszonych płatków.

Korzystając z różanego DIY kulinarnego, możemy delektować się pełnią różanego lata, o każdej porze roku. 
Polecam moje babeczki, są wyśmienite.
Ściskam Ilona 


8 komentarzy:

  1. Uwielbiam! Uwielbiam! Uwielbiam Ciebie i Twoje babeczki różane

    OdpowiedzUsuń
  2. SUPER. A można wiedzieć gzie kupic taki ekstrat różany? pozdrawiam. Jola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jolu ja robię sama. Nawet nie wiem czy są takie w sklepach.
      http://www.kuchniailony.pl/2014/09/ekstrakt-z-patkow-dzikiej-rozy-z-cyklu.html

      Usuń
  3. Tyle róży w jednym miejscu! Bajecznie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obawiałam się przesady, ale nie miałam powodu. Kto lubi dziką różę, będzie zadowolony :)

      Usuń