czwartek, 8 stycznia 2015

Bułki do hot dogów i hamburgerów

bułki do hamburgerów, bułki do hot dogów, bułki domowe, domowe pieczywo



Ale mi się chce hot doga. Parówa jest, dodatki są, nie mam buły. Ale jest mąka, drożdże i takie tam ;) To zabieramy się za ugniatanie. Przepis znalazłam w sieci, na szczęście. Dodałam sezamu i zrobiłam bułeczki. Kiedy rosło ciasto machnęłam pyszną surówkę. Zrobiłam hot doga takiego, jak jadałam z przyjaciółką w Marysieńce w czasach licealnych. Yummy.


Bułki do burgerów i hot dogów
Potrzebne będą:
  • 1 szklanka mleka
  • 1/2 szklanki wody
  • 55 g masła
  • 4,5 szklanki mąki pszennej
  • 7 g drożdży instant 
  • 2 łyżeczki cukru
  • 1,5 łyżeczki soli himalajskiej
  • 1 jajko
  • 1 jajko + sezam do posypania

Mleko, wodę i masło grzejemy, aby było bardzo ciepłe. W misce mieszamy mąkę, drożdże, cukier i sól. Mieszamy i dolewamy mieszankę mleka i jajko. Dokładnie łączymy i wyrabiamy ciasto.
Gotowe dzielimy na części i formujemy bułki do burgerów lub hot dogów. Układamy na blasze wyłożonej papierem, przykrywamy lnianą ściereczką i odstawiamy na pół godziny. Po wyznaczonym czasie smarujemy roztrzepanym jajkiem i posypujemy sezamem.
Bułeczki pieczemy 10-15 minut w 200 stopniach C. Muszą być rumiane.

Bułeczki z tego przepisu są tak idealne, że uwielbiam ciepłe na śniadanie z masełkiem i miodem lub domowym dżemem. Robię wersje z sezamem lub bez i przyznaję, że jestem uzależniona. 
Poezja. Musicie je zrobić, są doskonałe i szybkie do zrobienia. 
Rozpływam się. Ściskam
Ilona ♥


4 komentarze: