piątek, 30 stycznia 2015

Makaron garam masala




Zrobiłam rosołek pyszny. Dawno nie wyszedł mi taki klarowny. Kolejny dowód, żeby coś wyszło (zależy oczywiście co) potrzebny czas. Rosół z cała pewnością nie jest potrawą dla Ludzi w gorącej wodzie kąpanych, jak ja. Ale udało się. Przepis: Nastaw rosół i usiądź przed komputerem, zerknij na Facebook, , odpisuj na maile, przygotuj kolejny post na bloga i składaj w całość Magazyn Pasje i Smaki . Następnie krzyknij: "Kurcze, Mój rosół", wpadnij do kuchni jak postrzelona i napawaj się widokiem klarownego rosołu delikatnie pyrkającego na ogniu. Kiedy mrugnie do Ciebie okiem, wyłącz gaz i zalej nim obłędny makaron garam masala.


Makaron garam masala
Potrzebne będą:
  •  500 g mąki pszennej
  • 5 jaj od szczęśliwych kurek
  • 1 łyżka oliwy
  • 1/2 łyżeczki soli czarnej
  • 1,5 łyżeczki przyprawy garam masala oryginalnej
Wszystkie składniki włóż do miski i zagniataj ciasto, aż będzie elastyczne i delikatnie pomarańczowe. Następnie uformuj kule, włóż do woreczka i odstaw na około 30 minut, żeby ciasto odpoczęło.
Po tym czasie podziel na części i każdą z nich rozwałkuj na placki grubości około 1 mm.
Jeżeli posiadasz maszynkę do robienia makaronu, przepuszczaj ciasto, do uzyskania odpowiedniej grubości.
Następnie rozwałkowane ciasto pokrój w cieniutkie paseczki, szerokości około 1 mm lub wykorzystaj maszynkę w opcji nitki.
Rozłóż, aby podeschły.
Jeżeli chcesz użyć całego , ugotuj w bardzo dużej ilości osolonej wody*. Gotuj około 3-4 minut, aż będzie al dente.
Moja rada:
* Polecana proporcja gotowania makaronu: 100 g makaronu: 1 litr wody: 1 łyżeczka soli.

Taka wersja urozmaici rosół. Nada Mu indyjskiej nutki. Cała rodzina zastanawiała się to takiego, inny smak ... a to TYLKO I AŻ makaron. 
Mam nadzieje, że moje smakowe, domowej roboty makarony Ciebie zaciekawiły.
Ściskam 
Ilona ♥

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz