piątek, 23 stycznia 2015

Hiszpańskie pączki

hiszpańskie pączki, parzone ciastka, wiedeńskie gniazda, ciasto parzone, tłusty czwartek



Siedzę sobie i myślę... wymyśliłam parzone ciastka i kawusia. Sprawa bardzo prosta, więc zrobiłam. Już niedługo Tłusty Czwartek, więc można rozpocząć testowanie przepisów. Lada chwila telefon rozdzwoni się, więc masową produkcję wszelakich smakołyków popularnych tego dnia rozpocznę. Mam też ciekawostkę znacznie mniej kaloryczną, Latające Talerzyki i pewnie jakąś recepturę jeszcze skomponuję, choć wydaje mi się, ze raz w roku można sobie odpuścić. Ostatecznie na takie smakołyki, odpowiedniej wielkości pupsko trzeba mieć ;)
Zapraszam na hiszpańskie pączki znane również jako parzone ciastka.



Hiszpańskie pączki
(około 15 pączków)
Potrzebne będą:
  • 100 g mąki pszennej
  • 1/2 szklanki wody
  • 2 jajka
  • 50 g masła
  • szczypta soli
  • olej rzepakowy do smażenia
dodatkowo:
  • cukier puder
Masło rozpuszczamy w wodzie z dodatkiem soli. Kiedy się rozpuści wrzucamy całą mąkę na  raz i mieszamy. Kiedy ciasto zacznie odchodzić od ścianek zdejmujemy z ognia i odstawiamy do ostygnięcia. Do chłodnego ciasta wrzucamy po jednym jajku i miksujemy.
Gotowe ciasto przekładamy do szprycy i wyciskamy 6 cm krążki na posmarowany tłuszczem papier. Gotowe krążki wrzucamy na rozgrzany do 170-180 stopni C. Smażymy około 3 minuty z każdej strony. Wyciągamy i kładziemy na ręczniku papierowym, żeby odsączyć nadmiar tłuszczu.
Wystudzone krążki posypujemy cukrem pudrem lub polewamy lukrem, np, klonowym*

Moje rady:
Lukier klonowy: 100 g cukru pudru mieszamy z 2 łyżeczkami syropu klonowego i 1/2 łyżeczki soku z cytryny.
Aby łatwiej wrzucało się krążki do oleju możemy użyć szerokiej łopatki posmarowanej olejem lub Na wycięte z papieru kwadraty, posmarowane olejem, wyciskamy ciasto, po czym, papierem do góry kładziemy na rozgrzanym oleju. Po chwili ściągamy papier, odchodzi bez problemu.


Prawda, że smacznie się prezentują? Polecam jeszcze moje Churros, dla ułatwienia przygotowań, ten przepis jest z filmem. Swoją drogą muszę jeszcze kilka nakręcić...
To co, zaczynacie testowanie przepisów tłusto czwartkowych ze mną?

Ilona ♥



4 komentarze:

  1. Bardzo apetycznie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam nadzieję, że też mi się udadzą. Jeszcze nie robiłam, a bardzo lubię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bez problemu. Są bardzo proste. Daj znać jak wyszły.

      Usuń