środa, 14 stycznia 2015

Proste ciasto niemieckie - einfach kuchen

 ciasto, proste ciasto w 30 minut, szybkie ciasto, ciasto niemieckie, einfach kuchen,


Niemiecki nie jest moją mocną stroną, nawet powiedziałabym, że żadną stroną, za to ciasto wychodzi doskonałe. Ten prosty przepis dostałam od Teściowej. Na jednych z urodzin moje Maleństwo zajadało się, a ponieważ robi się je w 30 minut razem z pieczeniem, stwierdziłam, że czasami mu zrobię, a co tam...
Przepis i wykonanie jest banalnie proste, myślę, że nawet osoba całkowicie nie lubiąca i nie potrafiąca piec powinna mieć w zeszycie tą recepturę. Składniki zwykle są stałymi produktami w każdej kuchni, więc nawet goście informujący, że za godzinkę będą mogą się zachwycać jego smakiem.
Polecam.


Einfach Kuchen - proste ciasto niemieckie
Potrzebne będą:
  • 4 jajka od szczęśliwych kurek
  • 250 g margaryny
  • 250 g cukru (2 szklanki)
  • 250 g mąki (3 szklanki)
  • 1 kieliszek amaretto
  • 3 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • 1/2 szklanki posiekanych migdałów (lub innych bakalii)
  • opcjonalnie garść rodzynek
  • cukier gruboziarnisty do posypania ciasta

Margarynę w temperaturze pokojowej ucieramy z cukrem. Następnie dokładamy kolejno jajka, cukier, mąkę z proszkiem do pieczenia, bakalie. Na końcu wlewamy amaretto i ekstrakt waniliowy.
Mieszamy do połączenia się składników i przelewamy do wcześniej wyłożonej papierem do pieczenia blachy. Całość posypujemy gruboziarnistym cukrem.
Pieczemy w 180 stopniach C około 20 minut. Sprawdzamy, czy się upiekło. 
Moja rada:
Jeżeli ciasto nie będzie upieczone, warto zmniejszyć temperaturę do 160 stopni C i wydłużyć czas pieczenia, nawet o 10 minut. 

Myślę, ze to świetna propozycja na odrobinę słodkiego do kawy. Nawet bez okazji, choć myślę, że tej nigdy nie zabraknie :)
Ściskam 
Ilona ♥




6 komentarzy:

  1. Mmm, wygląda apetycznie :) Często takie proste rozwiązania są najlepsze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i przyznać muszę, że byłam zaskoczona jego smakiem.

      Usuń
  2. Zrobiłam, wyszło super. Monia

    OdpowiedzUsuń
  3. No to w sobote bedzie einfach :-)

    OdpowiedzUsuń