środa, 17 września 2014

Mielonka wieprzowa

mielonka wieprzowa, domowe wędliny, wieprzowina


Oto kolejny pomysł na pyszną wędlinkę domowej roboty. Strasznie je polubiłam mój synek również. Poza tym, robię takie hurtowe ilości, że cała moja rodzina dostaje przydział z Kuchni Ilony.
Mielonkę wieprzową uwielbiam, więc dlaczego nie miałabym jej robić. Choć wiele dzieciaczków jada w tym wieku już wszystko, ja daję nadal domowe smakołyki, na zmianę ze sklepowymi, ale te zdecydowanie preferuję.


Mielonka wieprzowa
Potrzebne będą:
  • 0,5 kg mięsa wieprzowego
  • 2 łyżeczki papryki czerwonej grys
  • 2 łyżeczki żelatyny
  • 1/4 szklanki gorącej wody
  • pieprz i sól do smaku
Mięso myjemy i mielimy na drobnych oczkach, dokładamy przyprawy i dokładnie mieszamy.
Żelatynę rozpuszczamy w gorącej wodzie i  do mięsa z przyprawami. Mieszamy i wkładamy do woreczka umieszczonego w podłużnym prostym słoiku.
Woreczek mocno związujemy, dociskając mięso. Zakręcamy słoik i gotujemy około 1 godziny w garnku z wodą. Należy pilnować, żeby nie zabrakło wody.
Po tym czasie, kiedy mięso będzie gotowe, jeszcze gorące wyciągamy ze słoika, pozostawiając w zamkniętym worku.
Odstawiamy do ostygnięcia.

Ciekawa jestem bardzo czy robicie własne wędliny, jeżeli tak to jakie. Moje propozycje znajdziecie w pozycji DOMOWE WĘDLINY, może coś Was zainspiruje? 
Tym czasem
Ściskam Ilona 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz