wtorek, 23 września 2014

Sernik malaga


Malaga, sernik malaga, Serniki, Ciasta Ciasteczka Muffiny, Ciasto (inne), Desery i słodycze,


16 września była nasz 8 rocznica. Przemiły obiad, ogrom cudownych słów, życzeń... chwilo trwaj. Oczywiście wieczór musi umilić odrobina słodyczy. Wybór nie był łatwy, mój Mąż uwielbia wszystkie. Ale jest jeden smak, który zawsze się przewijał... w cukierkach, w lodach i znowu w cukierkach, MALAGA. Dlatego właśnie na ten smak postawiłam. Kiedy był w pracy zrobiłam mega słodki sernik. 


Sernik malaga
Potrzebne będą:
  • 500 g sera białego mielonego (twaróg na serniki)
  • 5 jaj
  • 1 i 1/4 szklanki cukru 
  • 3 łyżki mąki pszennej
  • 250 g czekoladek malaga
  • 1/4 szklanki rodzynek namoczonych w rumie
  • 60-70 g herbatników
  • 1 łyżka masła
  • masło i kasza manna do wysmarowania formy
Jajka ubijamy z cukrem na puszystą pianę. Następnie dokładamy twaróg, mąkę i szybko łączymy składniki. Połowę czekoladek siekamy na kawałki. Są płynne w środku, ale to nie przeszkadza, wrzucamy do masy serowej. Na koniec dokładamy odsączone rodzynki (rumu nie wylewamy), delikatnie mieszamy. 
Formę o średnicy około 20 cm smarujemy masłem i posypujemy kaszą. Tak przygotowaną wykładamy herbatnikami, przykrywając całe dno i przelewamy naszą masę serową.
Pieczemy około 50 minut w 200 stopniach C, do tak zwanego "suchego patyczka".
Gotowy sernik, trzymamy chwilę w otwartym piecu, po czym wykładamy do całkowitego wystudzenia. 
W tym czasie szykujemy polewę. Pozostałą część czekoladek malaga z łyżką masła i 2 łyżkami rumu z rodzynek rozpuszczamy. Trzeba ciągle mieszać, ponieważ łatwo mogą się przypalić. Kiedy uzyskamy jednolitą masę lekko przestudzoną wylewamy na sernik.


Muszę przyznać, że jak na tak dużą ilość malagi, była słabo wyczuwalna, ale sernik i tak był bardzo smaczny i niesamowicie słodki. Z całą pewnością mogę go zaliczyć do moich udanych eksperymentów sernikowych. Super - jedno ciasto, a tyle odsłon, z kaszą manną, chałwowy (faworyzowany przeze mnie), czy bardziej tradycyjny. A to nie wszystko... wypróbowaliśmy już dyniowy, bananowy i kilka innych. Czekajcie cierpliwie na kolejne smaczności. 
Testujcie serniki są bardzo smaczne.

Ilona ♥


6 komentarzy:

  1. Pierwszy raz widzę sernik o takim smaku. Wygląda obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest bardzo smaczny i jak na moje ciasta straszliwie słodki. Ale chłopakom smakowało :)

      Usuń
  2. Ach, uwielbiam czekoladki Malaga więc jestem pewna, że taki serniczek przypadłby mi do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musisz wypróbować i koniecznie napisz co o nim sądzisz.

      Usuń