niedziela, 14 września 2014

Sernik z kaszą manną

sernik z kaszą manną, sernik, ciasto, sernik pieczony, deser, kasza manna



Ten sernik, był ćwiczony w kilku odmianach, pierwszy zdecydowanie nie podbił mojego serca. Był ciężki, kleisty taki bllleeeee. Kolejny już prawie i ten ostatni mi się spodobał. Osoby, które kochają tradycyjne wypieki, z całą pewnością nie nazwą tego ciasta sernikiem, też miałam obiekcje, ale cóż, trzeba być otwartym. Sernik, czy nie, smakował mi z maleńką kawką. 


Sernik z kaszą manną
Potrzebne będą:
  • 3 jaja
  • 1 szklanka cukru
  • 1 szklanka mleka
  • 1 1/2 szklanki kaszy manny
  • 500g twarogu mielonego (do sernika)
  • opcjonalnie: kakao dobrej jakości do posypania
Cukier i jaja ucieramy w misce na puszystą masę. Następnie dokładamy twaróg mielony, kaszę manną i mleko. Miksujemy, aby wszystkie składniki połączyły się. Ciasto wyjdzie bardzo lejące i takie powinno być. Przelewamy do okrągłej formy szczelnie wyłożonej papierem do pieczenia. 
Pieczemy około 40 minut w 170 stopniach C.
Sprawdzamy, ewentualnie pieczemy jeszcze 5-10 minut, do tak zwanego "suchego patyczka". 
Lekko przestudzone ciasto posypujemy dobrej jakości kakao lub polewą czekoladową.

Jest zdecydowanie inny, musicie go wypróbować i koniecznie napisać, co o nim sądzicie :) Bardzo jestem ciekawa.
Tym czasem ściskam
Ilona ♥

4 komentarze:

  1. idealny, połączenie delikatnej kaszy manny i sera musi czynić ten sernik wyjątkowym! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy idealny? Mam nadzieję :) Musisz sprawdzić, z całą pewnością zupełnie inny.

      Usuń
  2. Lubię wypieki z manną i baaardzo chętnie wypróbuję Twoją wersje serniczka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się niesamowicie. Kaszę manną kocham od dzieciństwa, ale wypiek tego rodzaju to mój pierwszy. Zaskoczył mnie :)

      Usuń