czwartek, 31 stycznia 2013

Kapusta z nutką orientu

Zapach, który ogarną mój dom jest niesamowity. Przyprawy, które dostałam zamiast kartki z gorącego Maroko szaleją we wszystkich kątach. Przyznam szczerze, że dostałam prawdziwego bzika na ich punkcie. Dodawałabym do wszystkiego. Ale muszę się opanować, bo szybko się znudzą , a ja i moja rodzina zdecydowanie preferujemy urozmaiconą, pod każdym względem, kuchnię.

Po krótkiej przerwie, za którą bardzo przepraszam, zapraszam na rewelacyjną kapustkę.





Kapusta z nutką orientu
Potrzebne będą:

  • 1 kg kapusty kiszonej
  • dwie duże garści suszonych grzybów leśnych
  • 2 średniej wielkości marchewki
  • liść laurowy
  • pieprz kolorowy
  • ziele angielskie
  • przyprawy marokańskie - kumin, Ras el hanout (mieszanka przypraw)
Kapustę kiszoną kroimy, aby była drobniejsza, co ułatwia jedzenie. Jeżeli nie lubimy zbyt kwaśnej kapusty, warto ją przepłukać. Suszone grzyby namaczamy, aby zmiękły, po czym dokładamy do garnka z kapustą. Marchew myjemy, obieramy i kroimy w plastry, dokładamy. Całość przyprawiamy. Ilość przypraw według uznania, pamiętajmy jednak, że kumin jest bardzo wyraźną i silną przyprawą. Kapustę z dodatkami podlewamy wodą, tak, żeby przykryła całość i gotujemy.
Kiedy kapusta będzie miękka, danie gotowe.
Pyszotka. Jeżeli ktoś lubi można kapustę serwować z parówką lub białą kiełbasą.

Życzę smacznego i czekam na Wasze opinie. 
Ściskam Ilona



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz