poniedziałek, 4 lutego 2013

Wytrawne muffiny z fetą, suszonymi pomidorami i oliwkami







Przepraszam, że ostatnio rzadko do Was piszę. Brak sił i chęci nie do końca jest usprawiedliwieniem, nawet w moim stanie, ale niestety tak to wygląda. Obiecuję poprawę, tym bardziej, że coraz to więcej osób do mnie zagląda. To strasznie miłe. Z tego miejsca pragnę podziękować, licząc na Wasze komentarze.

Ale przejdę już do przepisu na pyszne babeczki, czyli popularne muffiny.

Owe muffiny, to znakomita przekąska. Można ją podać również jako podwieczorek lub zastąpić szkolne kanapki naszych dzieci.
Ja osobiście lubię je na śniadanie, do dużej, pysznej kawy.



Muffiny wytrawne
z fetą, suszonymi pomidorami i oliwkami

Potrzebne będą:

  • 2 szklanki mąki
  • 1 łyżka proszku do pieczenia
  • 2 łyżki cukru
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 jajko
  • 1 szklanka mleka
  • 1/2 szklanki oleju
  • 100 g posiekanych suszonych pomidorów
  • 150 g twardej fety
  • 100 g zielonych oliwek
  • 2 ząbki czosnku
  • gałązka świeżych, ulubionych ziół (użyłam tymianku cytrynowego)
  • pomidorek koktajlowy i listki bazylii do dekoracji
W jednej misce łączymy  ze sobą suche składniki, w drugiej mieszamy mleko z jajem, olejem i dodatkami. Obie mikstury łączymy, niezbyt dokładnie mieszając. 
Gotowe ciasto nakładamy do foremek przeznaczonych do muffinek w 2/3 objętości.
Pieczemy 15-20 minut, w 200 stopniach.
Gotową muffinkę ozdabiamy plastrem pomidorka i listkiem świeżej, aromatycznej bazylii.




Owe ciastka, są rewelacyjne, polecam. Podany przez mnie dzisiaj przepis, regularnie modyfikuję, zmieniając dodatki. Poszalejcie i piszcie koniecznie.
Ściskam Ilona


11 komentarzy:

  1. wyglada super, ciekawy pomysl....musi byc smaczne :) Camilla

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I jest smaczne, musisz sobie zrobić.. Proste i pyszniutkie :)

      Usuń
  2. Jeszcze nie robiłam wytrawnych muffinów, ale już czuję, że z suszonymi pomidorami będą moimi ulubionymi :)

    OdpowiedzUsuń
  3. się pieką, wyglądają pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  4. smakują rewelacyjnie!!!!!!! a że jestem fanem muffin to dziś pieke drugi raz :))) buźka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę :) To muszę kolejne przepisu na muffinki powstawiać. Specjalnie dla nowej fanki mini babeczek :)
      Ściskam

      Usuń
  5. Witam. Wytrawne ciasteczka wyglądają smakowicie! Nie mogę dopatrzeć się tylko informacji, więc pozwolę zapytać się, ile muffinków wychodzi z podanej ilości składników? Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Marto... Miło mi Cię gościć. Rzeczywiście nie umieściłam tej informacji. To przepis na 12 muffinek. Mam nadzieję, że wypróbujesz i dasz znać jak Ci wyszło.
      Pozdrawiam

      Usuń