czwartek, 17 stycznia 2013

Gofry

Dzisiaj krótko - przepis na gofry. Proste, neutralne, które będą bazą do niejednej smakowitości.




Gofry
Potrzebne będą:

  • 2 szklanki mąki
  • 2 szklanki mleka
  • 2 jajka
  • 6 łyżek oleju
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka cukru
  • szczypta soli
Do jednej miski wrzucamy białka i ubijamy na sztywną pianę, do drugie żółtka z pozostałymi składnikami i wszystko ucieramy na gładką masę. Następnie dokładamy ubite białka i delikatnie łączymy. Nic prostszego - ciasto gotowe.
Pieczemy w nagrzanej gofrownicy.
Kiedy robię słodki deser do ciasta dokładam łyżkę ekstraktu waniliowego lub kawowego. Mają wtedy piękny zapach i smak.

Przyznam się jeszcze do jednego grzeszku. Kiedy nie mogę się doczekać, nie bawię się w oddzielanie białka od żółtka. Wszystko wkładam do miski mieszam, a gofry wychodzą i tak doskonałe :) 

Taka maszynka - gofrownica, jest łatwo dostępna w różnych sklepach AGD lub marketach i nie kosztuje dużo, a wierzcie mi... będziecie z niej korzystali. 



A już teraz szykuję post z moim słodkim deserem, z goframi w roli głównej, więc zaglądajcie.
Tymczasem ściskam
Ilona



Źródło przepisu: W tym poście połączyłam przepis mojej siostry oraz przepis znaleziony w sieci.

5 komentarzy:

  1. Gofry uwielbiam, mam gofrownicę, lecz nie piecze ona najlepiej i moje zawsze wychodzą miękkie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może warto potrzymać dłużej?? A chyba byłabym w stanie wciągnąć każde :)
      Przy okazji witam u siebie :) Mam nadzieję, że na jutrzejsze gofry na słodko też wpadniesz.
      Ściskam

      Usuń
  2. Jejku jak ja dawno nie jadłam gofrów! Kojarzą mi się z wakacyjną błogością :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ostatnio dość często jadam... na słodko i wytrawnie. Mniam

      Usuń
  3. Witam Pani Ilono mam pytanie
    z jakiej gofrownicy pani korzysta? jaka frma konkretnie ? pytam bo u mnie gofry sa czestym daniem a ja szukam wciaz idealnej gofrownicy
    obecnie mam z firmy Alaska ale nie jestem zadowolona.
    moze ma pani jakis sprawdzony sprzet i moze pani cos poecic
    aby gofry wychodzily smaczne i chrupiące
    pozdrawiam agnieszka

    OdpowiedzUsuń