środa, 16 stycznia 2013

Pasta jajeczna

Na prośbę Kamili zrobiłam pastę jajeczną w dwóch wersjach, podstawowej i potrójnie pomidorowej. Nie wiedzieć czemu strasznie długo się do niej zabierałam. Co ugotowałam jajka, Robert zjadł na kolację, ugotowałam kolejne... Ada zabrała do szkoły. Potem zachciało mi się doskonałych bułeczek, którymi podzielę się następnym razem.
Kilka dni minęło i nareszcie zabrałam się za pastę.
Aby nie przedłużać...






Pasta jajeczna podstawowa i potrójnie pomidorowa
Potrzebne będą:

  • jajka
  • majonez
  • sól selerowa
  • piprz
  • pół łyżeczki musztardy
  • pół łyżeczki koncentratu pomidorowego
  • kilka pomidorów suszonych
  • przyprawa: suszone pomidory z czosnkiem i bazylią
Jajka ( oczywiście od szczęśliwych kurek ) gotujemy na twardo. Studzimy i obieramy ze skorupki. Ugniatamy widelcem i dodajemy po łyżce majonezu, aby stworzyć pastę. Musimy pamiętać, że jajka wchłoną część majonezu i dodać odrobinę więcej, aby nie była sucha. Kolejny krok to przyprawy. Sól selerowa, pieprz i musztarda. Mieszamy dokładnie i mamy gotową wersję podstawową. 
Teraz odkładamy do drugiego pojemnika połowę pasty jajecznej, dokładamy koncentrat pomidorowy, posiekane pomidory suszone i przyprawiamy suszonymi pomidorami z czosnkiem i bazylią. Mieszamy, aby składniki się połączyły i gotowe...
Celowo nie podaję ilości jaj oraz majonezu. Ponieważ robimy tyle pasty ile potrzeba. Na zdjęciu widać ilość przypraw i dodatków na 5 jaj. W razie pytań piszcie, chętnie odpowiem na wszystkie pytania. 





Oto dwie propozycje pasty jajecznej. Lubię także pastę na zielono, z bardzo dużą ilością zielonej pietruszki oraz świeżej bazylii,doprawioną czubrycą zieloną (zamiast soli). Pyszna i zdrowa. Polecam.

Tym czasem uciekam i ściskam Wszystkich gorąco.
Ilona 



5 komentarzy:

  1. wyglada smakowicie, niewiem czy uda sie mi tak samo zrobic ale dziekuje za pomoc...Camilla xxx

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uda się uda... to nic skomplikowanego. Pozdrawiam i czekam na wieści.

      Usuń
  2. Jezeli to smakuje tak jak wyglada to dziekuje - nie skorzystam
    wyglad nie zacheca,prosze skorzystac z rad jakiegos stylisty kulinarnego bo zdjecia sa tragiczne

    pozdrawiam

    Janusz

    OdpowiedzUsuń
  3. Ty jesteś kolego nie poważny :D stylista zasrany

    OdpowiedzUsuń