niedziela, 6 stycznia 2013

Tarta ze szpinakiem

Nie wiem jak Wy, ale ja uwielbiam szpinak, dlatego dzisiaj podałam tartę z tym cudownym, zielonym liściem. A racji, że mam zdecydowanie leniwą niedzielę, skorzystałam z gotowego ciasta francuskiego i mrożonego szpinaku.
Ale obiecuję, że następnym razem zrobię swoje ciasto, które dużo lepiej smakuje.

Cóż, mimo wszystko tarta wyszła wyśmienita.





Tarta ze szpinakiem
Potrzebne będą:

  • gotowe ciasto francuskie
  • 4 średnie cebule
  • jajko
  • szpinak mrożony 1 opakowanie ( najlepszy brykiet z całych liści)
  • ser feta
  • 3-4 ząbki czosnku
  • sól, pieprz
  • oliwa
Ciasto francuskie układamy w formie do tarty i zapiekamy około 10 minut. W tym czasie szykujemy farsz. Cebulę siekamy w piórka i dusimy na patelni, następnie wrzucamy szpinak i całość podsmażamy. Kiedy zielony brykiet się rozmrozi dokładamy posiekany czosnek, przyprawiamy i jeszcze 5 minut smażymy. Patelnię ściągamy z gazu wrzucamy surowe jajko i mieszamy dokładnie. Podczas pieczenia, jajo spoi całość.
Teraz czas na fetę, którą rozkruszamy do szpinaku. Uważajmy, żeby nie zrobiła się papka.
Farsz układamy na zapieczonym wcześnie cieście i wkładamy do piekarnika na ok 15 minut do pieca nagrzanego do 200 stopni.
Z pozostałego ciasta możemy uformować dekorację.
Tarta rewelacyjnie smakuje na gorąco jak i na zimno.




Życzę smacznego i oczywiście z niecierpliwością czekam na Wasze komentarze.
Ściskam Ilona 



10 komentarzy:

  1. U mnie tez dziś przepis na tartę szpinakową.

    OdpowiedzUsuń
  2. tarta ze szpinakiem zawsze smakuje!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I tu się Marto z Tobą zgadzam. Ja szpinak pod każdą postacią...

      Usuń
  3. Pychotka :) Prosto i obłędnie smacznie :)
    Ściskam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również ściskam. Muszę pomyśleć o kolejnej... bo już całą zjadłam :)

      Usuń
  4. Tarta super wyszła !!!
    Do szpinaku dodałam trochę śmietany ;-))))
    Oczywiście 3/4 to ja sama wciągnęłam ;-)))))
    Buziaki Aga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że się udało :)
      Widzę, że Ty też miewasz smaczki :)

      Usuń