piątek, 4 stycznia 2013

Makaron z mięsem i serem ricotta

Właśnie skończyłam jeść :) To pyszne, szybkie i bardzo proste danie. Kilka produktów łączymy ze sobą i mamy obiad w ok 20-30 minut, na dwa dni, dla trzy osobowej rodziny. Myślę, że tyle czasu można poświęcić.





Makaron z mięsem i serem ricotta

Potrzebne będą:

  • makaron wstążki, 1 opakowanie
  • ok 700 g mięsa mielonego (ja użyłam wieprzowe)
  • groszek zielony
  • ser ricotta
  • czosnek 4-5 ząbków
  • sól, pieprz
  • oliwa z oliwek
Makaron gotujemy ok 6-8 minut w osolonej wodzie. Uważajmy, aby nie był rozgotowany, warto sprawdzić informację na opakowaniu.
W tym czasie, na gorącą patelnie wlewamy odrobinę oliwy i wrzucamy mięso mielone. Przyprawiamy solą, pieprzem i mieszamy. Kiedy mięso jest już gotowe, dokładamy posiekany w plasterki czosnek oraz groszek zielony. Ja użyłam z puszki, ale świetnie nadaje się do tego mrożony. Ma piękny, intensywny kolor. W tym czasie makaron jest gotowy. Wrzucamy go do naszego mięsa z dodatkami i mieszamy. Dobrze jest odlać spory kubełek wody z gotowanego makaronu. Przyda się do sosu. Łącząc składniki dokładamy po łyżce sera ricotta. Dokładnie mieszamy. Makaron szybko wchłania płyn, należy dolać wody, którą odłożyliśmy. Suche dania nie są smaczne.
Połączone idealnie danie nakładamy na talerz, oprószamy świeżo mielonym pieprzem i gotowe.
Nic prostszego!


    



Koniecznie piszcie jaką wersję podaliście swojej rodzinie. Jestem ciekawa Waszych opinii.
Ściskam Ilona

2 komentarze:

  1. Zdecydowanie można tyle czasu poświęcić :) Ba! Nawet trzeba :)
    Ściskam :)

    OdpowiedzUsuń