sobota, 28 grudnia 2013

Kawa piernikowa



Od kilku dni nic innego nie chodzi mi po głowie. Kawa, kawa, kawa.... Za ciasto podziękuję, bo jeszcze czuję rodzynki i mak ze świątecznych wypieków, choć nie ukrywam, że brakuje deseru do takiego napoju. A może smakołyk w innej postaci?
W okresie Świąt Bożego Narodzenia warto poeksperymentować, nawet z kawą. Proponuję piernikową, nic chyba nie kojarzy się z tym okresem bardziej.


Kawa piernikowa
Potrzebne będą:
  • 1 szklanka mleka
  • 1 szklanka kawy parzonej w kafeterce
  • 2 łyżki kakao
  • 2 łyżeczki cukru trzcinowego
  • 1-2 łyżeczki przyprawy do piernika
  •  mleko (część do kakao, część można spienić )

Kakao zagotować z mlekiem i łyżeczką cukru, połączyć ze świeżo zaparzoną kawą. Dodać przyprawę do piernika, w razie potrzeby dosłodzić. Podawać ze spienionym mlekiem.


Może się przyłączycie?? Lubicie eksperymentować, tak jak ja? Napiszcie jaką kawę lubicie, a może chcielibyście jakiś nowy przepis??
Czekam na Wasze komentarze.
Ściskam Ilona 




4 komentarze:

  1. Ja uwielbiam smakowe kawy. Z ajerkoniakiem szczególnie, mmm...
    Do takiej dałabym mnóstwo spienionego mleka i bitą śmietanę - i wtedy taka kawa sama w sobie jest pysznym deserem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również tak uważam. A bez kawy dla mnie nie ma dnia :)

      Usuń
  2. Ja lubię jak jest mało kawy w kawie a duuużo mleka i najlepiej jakiś smak. Ta kawa jest więc stworzona dla mnie.

    OdpowiedzUsuń