niedziela, 8 grudnia 2013

Paszteciki z kapustą i grzybami



Okres świąteczny zaczął się na dobre. Dzisiaj przepis na paszteciki z kapustą i grzybami, który dostałam od teściowej kilka lat temu. Znajdziecie go również w magazynie.Przeprasza, że tak długo nie pisałam, ale ostatnie dni spędziłam, każdą wolną chwilę na obrabianiu materiału do pisma. Teraz postaram się nadrobić wszelkie zaległości.

Paszteciki z kapustą i grzybami


  • 1/4 kg twarogu półtłustego
  • 1/4 kg mąki
  • 8 dkg drożdży
  • 1 kostka palmy
  • jajko do posmarowania
Farsz
  • 4 szklanki posiekanej drobno białej kapusty
  • 1/2 kg drobno posiekanej kapusty kiszonej
  • 2 szklanki suszonych grzybów leśnych
  • 2 kostki rosołowe
  • 3-4 łyżki koncentratu
  • pieprz, sól, ziele angielskie, liść laurowy,  cukier
 Farsz
Kapustę świeżą oraz kiszoną drobno posiekaną wrzucamy do garnka dolewamy niewielką ilością wody i gotujemy. Przyprawy zawijamy w gazę i wrzucamy do gotującej się kapusty. Paczuszka z przyprawami ułatwia wyłowienie ich, gdy będzie już gotowa. Nikt nie chciałby przegryźć na przykład  liści. Suszone grzyby namaczamy, następnie siekamy i dokładamy do kapusty. Kiedy wszystko zmięknie doprawiamy cukrem i koncentratem pomidorowym do smaku.  Gotowy farsz studzimy.
Ciasto
Mąkę, twaróg i palmę dokładnie ze sobą ugniatamy. Pod koniec dokładamy pokruszone drożdże i dokładnie łączymy. Lepimy kulę.
Gotowe ciasto wałkujemy, kroimy na kwadraty o boku około 10 cm, nakładamy farsz i zawijamy. Smarujemy rozmąconym jajkiem i  układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia.
Wkładamy do nagrzanego do 180 stopni piekarnika na 20 minut.


Do tego obowiązkowo świąteczny barszczyk.
Ściskam Ilona 

2 komentarze:

  1. Marzą mi się właśnie takie na Święta. Miałam inny przepis, ale coś mi się wydaje, że zmienię. :))
    Pozdrawiam,
    I.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę warto, są smaczne i proste do zrobienia. Kiedyś robiłam z ciasta francuskiego (gotowca) smaczne, ale te są o niebo lepsze :)

      Usuń